5 نهال به یاد شهدای سوادآموزی در همدان کاشته شد
کد خبر: 3480879
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
به مناسبت روز درختکاری؛

5 نهال به یاد شهدای سوادآموزی در همدان کاشته شد

گروه اجتماعی: معاون سواد‌آموزی استان همدان گفت: همزمان با فرار رسیدن هفته منابع طبیعی کاشت 5 نهال در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان به یاد شهدای سوادآموزی، آشتی با طبیعت را می‌آموزد.

به گزارش خبرگزاری  بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، عباس احمدی‌مقیم، معاون اداره‌کل نهضت سواد‌آموزی استان همدان شنبه، 15 اسفندماه در مراسم درختکاری سوادآموزان اظهار کرد: حضور معلمان سواد‌آموزی در این مکان مقدس زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره 176 شهید سواد‌آموزی همزمان با روز سبز درختکاری دارای ارزش بالایی است که باید مورد تقدیر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در کشور ما حدود 176 شهید در عرصه سواد‌آموزی وجود دارد که امروز به صورت نمادین به یاد 5 تن از این شهدای عزیز به نام‌های شهید خلیل نرگس‌قمریان، شهید سیدیحیی فاطمی‌نوین، شهید منوچهر مهدیان، شهید اسد‌اله یاوری‌روشن، 5 نهال کاشته می‌شود.

احمدی‌مقیم در رابطه با اهمیت این اقدام تأکید کرد: برگزاری این قبیل برنامه‌ها به شاگردان مربیان سواد‌آموزی  که اکثر آنها در سنین 30 تا 40 سال قراردارند، این درس داده می‌شود که با طبیعت آشتی کنند و با کاشتن درخت کمکی جهت حفظ محیط زیست است و برای اینکه نگرش مذکور را به عمل تبدیل کنیم باید خانواده‌ها ما را در این زمینه یاری کنند.

معاون اداره‌کل نهضت سواد‌آموزی استان همدان خاطرنشان کرد: البته علاوه بر این مراسم امروز در سراسر استان ما 1500 نهال کاشته شد که این 5 مورد در باغ موزه دفاع مقدس خواهد بود.

یادآور می‌شود، مراسم درختکاری سوادآموزان به یاد 5 شهید نهضت سواد‌آموزی و با حضور مسئولین و مربیان سواد‌آموزی استان همدان و برادر و خواهر شهید سید «یحیی فاطمی‌نوین» در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، همچنین در این مراسم از مزار شهدا غبارروبی شد.
captcha