تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم سایبری در همایش مصر
کد خبر: 3481067
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم سایبری در همایش مصر

گروه بین‌الملل: شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی «نقش رسانه‌ها در مبارزه با تروریسم» در مصر بر ضرورت همکاری مؤسسات کشورهای اسلامی به‌ منظور مقابله با تروریسم سایبری تأکید کردند.

ضرورت ایجاد راهبردی برای رسانه‌های اسلامی برای مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه لبنانی «الدیار»، همایش بین‌المللی «نقش رسانه‌ها در مبارزه با تروریسم»، سیزدهم تا پانزدهم اسفندماه به‌همت اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی و با همکاری «مرکز مطالعات آینده» مصر، در شهر اسیوط این کشور برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در بیانیه پایانی این همایش، بر ضرورت تدوین راهبرد رسانه‌ای اسلامی برای مقابله با خطر تروریسم که بشریت را تهدید می‌کند، تأکید کردند.

در این بیانیه همچنین، بر ضرورت همکاری میان مؤسسه‌های مختلف در کشورهای اسلامی به منظور اتخاذ اقدامات لازم و مؤثر در مقابله با پدیده تروریسم سایبری که یکی از مهم‌ترین ابزارهای گروه‌های تروریستی برای ترویج افکار و ایده‌های تروریست‌ها است، تأکید شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش، تقویت نقش رسانه‌های اسلامی برای حمایت از اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیر اسلامی را خواستار شدند تا آن‌ها بتوانند حقایق دین مبین اسلام را تبیین کنند.

یکپارچه‌سازی تلاش‌های مؤسسات رسانه‌ای، فرهنگی، دینی و آموزشی در جهان اسلام با هدف تدوین طرحی راهبردی برای مبارزه با تروریسم از دیگر موضوعات مورد تأکید در بیانیه پایانی این همایش بود.

شرکت‌کنندگان در این همایش با تأکید بر این که تروریسم نه دین دارد و نه وطن، از رسانه‌های غربی خواستند که به سایر ادیان و اعتقادات احترام بگذارند و اسلام را به تروریسم نسبت ندهند و  زمینه را برای تخریب چهره درخشان اسلام و ایجاد فتنه و تنفر فراهم نکنند.

در بیانیه پایانی این همایش همچنین، بر اهمیت رعایت معیارهای اخلاقی و حرفه‌ای در انتشار اخبار مربوط به اقدامات تروریستی در برخی رسانه‌ها که در گسترش تروریسم، غلو، تندروی و افراط‌گرایی تأثیرگذار است، تأکید شد.

captcha