کد خبر: 3481184
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
محمدزاده تشریح کرد:

6 حوزه جداگانه در تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران تقسیم‌بندی شش‌گانه برای حوزه اطلاع‌رسانی این مسابقات را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهارمین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران امروز، 16 اسفندماه از ساعت 10 و با حضور اکثریت در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمدزاده، مسئول کمیته گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد و شش تقسیم‌بندی ایجاد شده برای حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن را به شرح ذیل برشمرد.

تقسیم‌بندی‌های ایجاد شده برای حوزه اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی

محمدزاده این شش تقسیم‌بندی را شامل تبلیغات محیطی شامل فضای برگزاری مسابقات، تبلیغات شهری، اطلاع‌رسانی مکتوب و خبرگزاری‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی، برنامه‌های رسانه‌ای و محصولات تبلیغی و فضای مجازی برشمرد.

در ادامه این جلسه، جواد نصیری، دبیر جلسه در رابطه با جلسات و کارگروه‌های ذیل کمیته، گرارشی را ارائه کرد که تاکنون از زمان واگذاری مسئولیت کمیته به رادیو قرآن بیش از 30 جلسه تخصصی در قالب کارگروه‌های مختلف به‌منظور پیشبرد اهداف کمیته برگزار شده است.

همچنین، در ادامه، سعید مقیسه، از اعضای کمیته و کارشناس فضای مجازی درباره تبلیغ مسابقات قرآن در فضای مجازی و نیز ایجاد پرتال جامع مسابقات قرآن توضیحاتی را ارائه کرد و دو طرح پیشنهادی در این زمینه را به‌صورت کامل برای اعضا تشریح کرد.

تقسیم‌بندی‌های ایجاد شده برای حوزه اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی

وی در زمینه استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در فضای مجازی شامل نرم‌افزارهای ایرانی و خارجی توضیحاتی را ارائه کرد که به لحاظ فنی و محتوایی چگونه می‌توان در حوزه فضای مجازی به برگزاری مسابقات قرآن کمک کرد.

همچنین، در این جلسه، علی‌اکبر توپچی، عضو کمیته و رئیس فرهنگسرای قرآن از برگزاری جلسات مشترک در حوزه تبلیغات شهری با مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری گزارشی ارائه کرد و به برخی از ظرفیت‌های موجود در فضای شهری به‌منظور تبلیغات مؤثر برای برگزاری مسابقات قرآن به‌صورت مفصل اشاره کرد.

در این جلسه، محمدتقی میرزاجانی، عضو کمیته و رئیس واحد ارتباطات شورای عالی قرآن درباره پیشنهادات مطرح شده در موضوع آئین‌نامه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نکاتی را مطرح و موافقت کلی را نسبت به مفاد متن آئین‌نامه اعلام کرد.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد تا بسته پیشنهادی در حوزه فضای مجازی و نیز استفاده از ظرفیت‌های مخابرات برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن از طرف سعید مقیسه به کمیته ارائه شود. همچنین، مقرر شد از طرف حسن ربیعی، عضو کمیته و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه نیز گزارش روند فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی در دوره‌های گذشته مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به کمیته ارائه شود.
captcha