پوشش مسابقات قرآن هامبورگ در رادیو و تلویزیون دولتی آلمان
کد خبر: 3484482
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
در گفت‌و‌گو با ایکنا اعلام شد؛

پوشش مسابقات قرآن هامبورگ در رادیو و تلویزیون دولتی آلمان

گروه بین‌الملل: مسئول دارالقرآن آلمان با بیان این که رادیو و تلویزیون دولتی آلمان چهارمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ را پوشش می‌دهند، گفت: نمایندگان 13 کشور اروپایی در این مسابقات حضور می‌یابند.

پوشش مسابقات قرآن هامبورگ در رادیو و تلویزیون دولتی آلمان
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل انصاری، مسئول دارالقرآن کریم آلمان و معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی هامبورگ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: این مسابقات با همکاری و مساعدت سازمان اوقاف و امور خیریه از عصر امروز، ششم فروردین‌ماه، در مرکز اسلامی هامبورگ آغاز می‌شود و تا هشتم فروردین ادامه دارد.
 
وی افزود: مراسم افتتاحیه رقابت‌ها امروز از ساعت 17:30 دقیقه به وقت محلی در مرکز اسلامی هامبورگ آغاز می‌شود و چهره‌های علمی و فرهنگی آلمان و مسئولان سفارت ایران در این کشور در آن حضور می‌یابند.
 
حجت‌الاسلام انصاری تصریح کرد: در این مسابقات نمایندگان 13 کشور اروپایی همچون آلمان، بلژیک، اتریش، ایتالیا، هلند، سوئد، نروژ، سوئیس، جمهوری چک، دانمارک، قبرس، فنلاند و فرانسه با یکدیگر رقابت می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: این مسابقات یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای قرآنی اروپا است و پیش از برگزاری در سطح اروپا، در کشور آلمان برگزار می‌شد.
 
مسئول دارالقرآن کریم آلمان ادامه داد: این رقابت‌ها هر سال پرشورتر از سال قبل برگزار و با استقبال بیشتری مواجه می‌شود.
 
پوشش رقابت‌ها در رادیو و تلویزیون دولتی آلمان
 
حجت‌الاسلام انصاری افزود: این مسابقات تجمع بسیار زیبای فعالان قرآنی اروپا است که در فضایی آرام و معنوی برگزار می‌شود و رادیو و تلویزیون دولتی آلمان برنامه‌های آن را پوشش می‌دهند.
 
وی گفت: این مسابقات در دو گروه سنی بالای شانزده سال و کمتر از 16 سال و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود و 180 نفر در آن حضور می‌یابند.
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی هامبورگ اظهار کرد: بخش آقایان در چهار رشته حفظ، قرائت، اذان و مفاهیم برگزار می‌شود و بانوان نیز در سه رشته قرائت، حفظ و مفاهیم با یکدیگر رقابت می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: آزمون رشته مفاهیم به صورت کتبی و مشترک برای آقایان برگزار خواهد شد و رقابت شرکت‌کنندگان از فردا، هفتم فروردین‌، ساعت 9 صبح به وقت محلی آغاز می‌شود.
 
وی در ادامه با تبیین ضرورت اجرای چنین برنامه‌هایی در شرایط کنونی جهان اسلام بیان کرد: با توجه به مخدوش‌کردن چهره اسلام توسط سلفی‌های تندرو و داعشی‌ها و انفجارهای تروریستی اخیر در بروکسل، مرکز اسلامی هامبورگ با برگزاری چنین مسابقه‌ای تلاش می‌کند چهره‌ای رحمانی از اسلام را به جهانیان معرفی و با این اقدامات ضد اسلامی مقابله کند.
 
حضور استاد لطفی‌نیا در کمیته داوری
 
مسئول دارالقرآن آلمان همچنین تصریح کرد: امسال با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه استاد حاج محمود لطفی‌نیا، از اساتید برجسته و قاریان ممتاز بین‌المللی کشورمان در کمیته داوری مسابقات حضور دارد و به همراه سه داور از ملیت‌های مختلف که شیعه و سنی هستند، بر رقابت‌ها نظارت می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: داوران اهل تسنن به این دلیل در کمیته داوری حضور دارند که شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها علاوه بر شیعیان، مسلمانان اهل تسنن نیز هستند.
 
مسابقات؛ نماد وحدت شیعه و سنی

 
وی گفت: این رقابت‌ها جدای از کنفرانس وحدت اسلامی که مرکز اسلامی هامبورگ آن را برگزار می‌کند، نماد وحدت بین شیعه و سنی است؛ زیرا با محوریت قرآن و با تأکید بر مسأله وحدت و اتحاد مسلمانان برگزار می‌شود.
 
مسئول دارالقرآن آلمان ادامه داد: فردا همه شرکت‌کنندگان با یکدیگر رقابت می‌کنند و در پایان این رویداد قرآنی از هر رشته سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین در پایان یادآور شد: مراسم اختتامیه رقابت‌ها بعدازظهر یکشنبه، هشتم فروردین، برگزار و طی آن اسامی نفرات برتر اعلام می‌شود. 

captcha