مرکز حضرت رقیة(س)، استودیوی ضبط قرائت‌های قرآن راه‌اندازی کرد
کد خبر: 3484989
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

مرکز حضرت رقیة(س)، استودیوی ضبط قرائت‌های قرآن راه‌اندازی کرد

گروه بین‌الملل: مرکز قرآنی حضرت رقیة (س) در شهر مقدس قم، همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، استودیوی ویژه ضبط تلاوت‌های قرآن و ابتهالات دینی راه‌اندازی کرد.

افتتاح استدیو ضبط قرائت‌های قرآنی مرکز حضرت رقیة در قم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «ruqayah.net»، این مرکز همزمان با ولادت یگانه دختر پیامبر گرامی اسلام و با تلاوت دلنشین و عطرآگین «احمد ابوالقاسمی»، قاری بین‌المللی کشورمان افتتاح شد.

هدف از راه‌اندازی این استودیو، ضبط تلاوت‌های قرآن، ابتهالات دینی و ختم‌های قرآن با کیفیت عالی و بالا است.

مرکز قرآنی حضرت رقیه (س) در شهر مقدس قم همچنین، از قاریان خواست که برای ضبط تلاوت‌های خود به این استودیو مراجعه کنند.

در لینک زیر تلاوت زیبایی از «أحمد ابوالقاسمی»، قاری بین‌المللی کشورمان، به‌عنوان نخستین تلاوت ضبط‌شده در این استودیو ارائه شده که علاقه‌مندان می‌توانند با کلیک‌کردن بر روی این لینک به این تلاوت دسترسی پیدا کنند:

http://ruqayah.net/audio/index.php?file=2354

لازم به ذکر است که مرکز قرآنی حضرت رقیه (س) در قم پیش از این در چارچوب فعالیت‌های قرآنی خود، نرم‌افزاری تحت عنوان «کودکان قرآنی 1» برای آموزش قرآن به کودکان از طریق بازی‌های الکترونیکی تولید کرد.

این نرم‌افزار شامل آموزش حفظ 10 سوره قرآن کریم به کودکان از طریق بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده است.

در این نرم‌افزار، سوره‌های قرآن با صدای کودکانه زیبایی تکرار می‌شوند، به گونه‌ای که کودکان را در حفظ قرآن یاری می‌کند و آن‌ها با استفاده مستمر از این نرم‌افزار می‌توانند تلاوت جذابی داشته باشند و قرآن را با صدایی زیبا قرائت کنند.

مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) در هجدهم ذی‌الحجه سال 1427 قمری(سال 2007 میلادی) مصادف با روز عید غدیر به همت شیعیان عربستان در شهر مقدس قم افتتاح و به نام حضرت رقیه(س) نامگذاری شد.

این مؤسسه اهتمام ویژه‌ای به نشر فرهنگ قرآنی و برگزاری دوره‌های فشرده آموزش تجوید و تلاوت برای عرب‌زبانان ساکن قم دارد و شیخ عبدالجلیل المکرانی، از روحانیون و فعالان قرآنی شیعی عربستان ریاست این مرکز قرآنی را برعهده دارد.

مرکز قرآنی حضرت رقیه(س)، فعالیت‌های قرآنی متنوعی از جمله آموزش قرآن و علوم قرآنی، تجوید، ترتیل، حفظ و همچنین فعالیت‌هایی به‌منظور آشنایی علاقمندان با قرائات هفتگانه قرآن انجام می‌دهد و نشر فرهنگ قرآنی در میان افراد جامعه و خانواده‌ها و تربیت اساتید قرآنی که جایگاهی ارزنده در آموزش، تدریس و حفظ قرآن دارند، از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است

captcha