برگزاری محفلی ادبی با موضوع فضیلت‌های اهل بیت(ع) در پاکستان
کد خبر: 3485558
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

برگزاری محفلی ادبی با موضوع فضیلت‌های اهل بیت(ع) در پاکستان

گروه بین‌الملل: محفلی ادبی درباره فضیلت‌های اهل بیت(ع) در حاشیه سومین جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا»، در دانشگاه اسلامی «کوثر» شهر «اسلام‌ آباد»، پایتخت پاکستان برگزار شد.

برگزاری محفل شعر درمدح اهل بیت(ع) در پاکستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس حسینی»، در حاشیه سومین جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا» که از روز چهارشنبه، 11 فروردین‌ماه، در شهر «اسلام آباد»، پایتخت پاکستان، آغاز شد، محفلی ادبی با حضور شاعران و مداحان پاکستانی درباره فضیلت‌های اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این محفل ادبی که دیروز، 14 فروردین‌ماه در سالن همایش‌های دانشگاه اسلامی «کوثر» شهر اسلام‌آباد برگزار شد، شاعران پاکستانی قصاید زیبایی در مدح اهل بیت(ع) و فضیلت‌ها و کرامت‌های آن‌ها سرودند.

در ادامه این محفل، «مهند العقابی»، رئیس هئیت آستان مقدس علوی به ایراد سخنانی پرداخت و تأکید کرد: فرموده امام علی(ع) مبنی بر «ملت دو صنف و دسته‌اند؛ یا مسلمانند و برادر دینی تو و یا غیر مسلمان ولی انسان و همنوع تو»، از زیباترین و جالب‌ترین سخنان این امام همام است.

وی در ادامه با اشاره به این که این گفته امام علی(ع) امروزه به عنوان قانونی در زمینه حقوق بشر مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت:  امت اسلام امروز نیازمند بهره‌گیری از سخنان و فرموده‌های امام علی(ع) هستند.

سومین جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا» از روز چهارشنبه، 11 فروردین‌ماه، به همت آستان مقدس امام حسین(ع) و با همکاری دانشگاه اسلامی «کوثر» پاکستان در شهر اسلام‌‌آباد آغاز شد وآستان‌ مقدس حضرت عباس(ع)، آستان مقدس علوی و آستان مقدس کاظمین نیز در برگزاری این برنامه همکاری داشتند؛ این جشنواره امروز به کار خود پایان می‌دهد.

captcha