انتشار کتاب «اصول روش‌شناسی تفسیر موضوعی قرآن» در كربلا
کد خبر: 3486499
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

انتشار کتاب «اصول روش‌شناسی تفسیر موضوعی قرآن» در كربلا

گروه بین‌الملل: کتاب «اصول روش‌شناسی تفسیر موضوعی قرآن کریم» تألیف «سید‌مرتضی جمال‌الدین» به همت مرکز پژوهش و مطالعات قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلا منتشر شد.


انتشار کتاب «اصول روش‌شناسي تفسیر موضوعی قرآن کریم» در كربلا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان قدس حسینی»، «سید‌مرتضی جمال‌الدین» با اعلام خبر انتشار کتاب «اصول روش‌شناسي تفسیر موضوعی قرآن کریم» گفت: دارالقرآن وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) در تلاش است تا حوزه انتشارات اسلامی را با انتشار تألیفات قرآنی سرشار سازد.

وی افزود: مرکز پژوهش و مطالعات وابسته به دارالقرآن آستان به منظور تحقق هدف غنی‌ساختن کتابخانه اسلامی از تألیفات قرآنی فعالیت می‌کند.

جمال الدین تصریح کرد: دارالقرآن آستان حسینی همچنین در تلاش است تا با در پیش گرفتن شیوه‌ای هدفمند دایرة المعارف‌های قرآنی مختلفی را با طبقه‌بندی گزارش‌ها و پایان‌نامه‌های دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا آماده کرده و به تجدید چاپ آنها اقدام کند.

وی در ادامه درباره محتوای کتاب اصول روش‌شناسي تفسیر موضوعی قرآن کریم خاطرنشان کرد: این کتاب در چندین فصل مسائل مربوط به تفسیر موضوعی قرآن را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این نویسنده عراقی گفت: نخستین فصل کتاب ریشه‌های تفسیر موضوعی قرآن نزد اهل بیت(ع) را بررسی کرده است و فصل دوم نیز موضوع «وجوه و نظایر» (الفاظ قرآني كه در موارد مختلف، معاني متفاوتي دارند) را شرح داده است.

به گفته جمال‌الدین فصل سوم کتاب اصول روش‌شناسي تفسیر موضوعی قرآن مبحث جدیدی تحت عنوان ایجاد ارتباط میان وجوه و نظایر برای رسیدن به مفاهیم موضوعی قرآن را مورد بحث قرار داده است.

این نویسنده قرآنی تصریح کرد: فصل چهارم نیز به مطالعه تطبیقی تفسیر موضوعی قرآن سایر روش‌های تفسیری اختصاص داده شده است که در آن مثال‌هایی از سایر روش‌های تفسیری با هم مقایسه شده‌اند.

گفتنی است، کتاب اصول روش‌شناسي تفسیر موضوعی قرآن کریم، در 449 صفحه و با تیراژ 1000 نسخه توسط انتشارات «الوارث» وابسته به آستان مقدس حسینی به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب عراق شده است.

captcha