آموزش معتادان در کاهش آسیب‎های اجتماعی وظیفه انقلاب فرهنگی است
کد خبر: 3487060
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
وزیر بهداشت:

آموزش معتادان در کاهش آسیب‎های اجتماعی وظیفه انقلاب فرهنگی است

گروه جامعه: وزیر بهداشت ضمن بازدید از آسایشگاه بهاران و مدرسه صبح رویش، با مشکلات و معتادان محله هرندی تهران و کودکان کار آشنا شد و گفت: آموزش این افراد در جهت کاهش آسیب‎های اجتماعی وظیفه انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‎های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز 22 فرورردین ماه، بههمراه جمعی از مدیران شهری پایتخت به منظور آشنایی با مشکلات و رسیدگی به معتادان محله هرندی تهران و کودکان کار از  آسایشگاه بهاران و مدرسه صبح رویش منطقه 12 تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید، گفت: اقدامات و فعالیت‎های شهرداری تهران در خصوص جمع‎آوری و ساماندهی معتادین محله هرندی قابل تقدیر است.

قاضی زاده هاشمی افزود: شهرداری تهران با وجود اینکه نسبت به این موضوع مسئولیتی نداشته است، ورود پیدا کرده و فعالیت‏‌های خوبی را هم انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه باید این قشر از جامعه را با آموزش صحیح و درست به زندگی سالم و پاک برگردند، ادامه داد: آموزش این افراد در جهت کاهش آسیب‎های اجتماعی وظیفه انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‎های اجتماعی است.

وزیر بهداشت توجه به وضعیت پزشکی معتادان را بسیار مهم و ضروری دانست و بیان کرد: باید تیمهای پزشکی مراکز نگهداری معتادان را تقویت کرد.

وی گفت: حمایت از معتادان در زمان ترک اعتیاد به ویژه در مسائل پزشکی اهمیت دارد. در این بخش از چند ماه گذشته اقداماتی توسط شهرداری انجام شده و وزارت بهداشت هم با توجه به وظیفه‎اش ورود پیدا کرده و از این مراکز حمایت کرده است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر 44 مرکز بهاران وجود دارد که لازم است گروههای درمانی خوبی به این مراکز اعزام شوند. علی رغم همه مشکلات بودجه‎ای، در این مسیر اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: با وجود تمامی مشکلات، اتفاقات خوبی رخ داده است. اما باید با استفاده از کمک مردم و همچنین خیرین به این حوزه توجه ویژه‎ای شود تا در آینده کمتر شاهد این معضل اجتماعی باشیم.

هاشمی تصریح کرد: دولت فضای لازم را برای کاهش آسیب‎های اجتماعی فراهم کرده است. در این راستا طرح بیمه معتادان ابلاغ شده است و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: در هر صورت این سوال هم مطرح است که چرا علی رغم اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر هنوز تعداد معتادان جامعه کم نشده است و این جای سوال و رسیدگی دارد.

گفتنی است وزیر بهداشت، به همراه مدیران شهری پایتخت و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران در کنار اصحاب رسانه از نزدیک با آخرین امکانات آموزشی مدرسه کودکان کار در محله هرندی و همچنین مجتمع بهاران محله هرندی تهران آشنا شدند.

در حاشیه این بازدید معتادان بهبود یافته با سرود «ای ایران» به پیشواز بازدیدکنندگان آمدند. در ادامه قطعه‎هایی از موسیقی سنتی ایران توسط این افراد برای حضار نواخته شد.
captcha