به گزارش خ
برگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) دومین شماره مجله مطالعات رسانه و امت با مقالههایی نظیر مقاله «نظریه کلامي رسانه؛ نوشته احمد مبلغی»، «ویژگیها و اصول رسانه دینی و غیردینی مبتنی بر تربیت اسلامی و تعامل با رسانه؛ نوشته سید حسین واعظی؛ حمدالله کریمی»، جهانی شدن رسانه و تحقق امت واحده اسلامی (نگاهی به فرصتها و تهدیدهای پیش روی جهان اسلام در فرایند جهانی شدن رسانهها) نوشته جمیل میلانی؛ علی امینی» و «آداب گفتوگو و جدال أحسن در اسلام (با تکیه بر مناظرههای شبکههای تلویزیونی ماهوارهای) نوشته ایوب شافعی پور» منتشر شد.
«نظام رسانهای غرب و اشاعه مصرفگرایی فرهنگی در فرایند پوششزداییِ امت اسلامی»، «بررسي فرصتها و تهديدهاي ناشي از كاربست فنّاوري اطلاعات در سبک زندگی ديني دانشجويان (مطالعه موردی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان)» و «معرفی مجله تقریبی دوماهنامه تبيان» از دیگر مقالههای منتشر شده در این شماره است.
محورهای مقالات این شماره از مجله «مطالعات رسانه و امت» عبارتند از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامی»، «فقه رسانه»، «نقش شبکههای اجتماعی در همزیستی مسالمت آمیز»، «صلح و رسانه»، «ویژگیهای رسانه تاثیرگذار منطبق بر آموزههای دینی» و «نقش رسانههای آزاد اسلامی در شکستن انحصار رسانهای و جنگ نرم».
لازم به ذکر است: موضوع شماره سوم فصلنامه مطالعات رسانه و امت «صلح و رسانه در جهان اسلام» انتخاب شده و پژوهشگران میتوانند مقالههای خود در این موضوع را به پایگاه اینترنتی http://resanevaomat.mazaheb.ac.ir ارسال کنند.
برای مشاهده و دانلود دومین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت» اینجا را کلیک کنید!