اهدای قرآن خاتم‌ به رئیس دانشگاه استانبول
کد خبر: 3487896
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

اهدای قرآن خاتم‌ به رئیس دانشگاه استانبول

گروه بین‌الملل: وابسته فرهنگی ایران در استانبول در دیدار با رئیس دانشگاه استانبول یک جلد قرآن خاتم‌کاری ‌شده به وی اهدا کرد.

ادیت‌شده//اهدای قرآن خاتم‌ به رئیس دانشگاه استانبول

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی ايران در استانبول به همراه معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی دیروز، 23 فروردين‌ماه، با محمود آک، رئیس دانشگاه استانبول به منظور بررسی روابط  دوجانبه، ديدار و گفت‌وگو كرد.
 
در اين ديدار، محمود آک، طي سخنانی، ضمن تجلیل از جایگاه جمهوری اسلامی ايران و ضرورت تحکیم و تقویت روابط دو کشور در سطوح مختلف گفت: جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران دارای اشتراکات فراوانی هستند كه این مشترکات، وظایف نخبگان دو کشور را برای بهره‌مندی از آنان جهت تقویت روابط سنگین‌تر می‌كند.
 
رئيس دانشگاه استانبول ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همسایه ما است و براساس آموزه‌های قرآنی و سیره نبوی حقوقی مسئولین و آحاد دو کشور در قبال یکدیگر حقوقی دارند که باید به آن عمل کنند.
 
وی افزود: برای دانشگاه استانبول همکاری با همه کشورهای اسلامی اصلی مهم است، بدیهی است در این میان، دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
رئيس دانشگاه استانبول در ادامه بيان كرد: در هر زمان و مکان تجدید روابط علمی ـ فرهنگی با ایران اسلامی و دیدار با ایرانیان برای ما در اولویت بوده و بدون هیچ تشریفاتی در انجام آن دریغ نداریم.
 
این استاد تاریخ با اشاره به روابط دو کشور عثمانی و صفویه و بعد از آن گفت: درست است که در مقاطعی بین دو کشور مشکلاتی بوده؛ اما همزمان با آن اقداماتی برای حل مشکلات صورت گرفته است و این خود حاکی از اراده زمامداران برای استمرار ارتباطات دو کشور است.
 
وي در سخنان پايانی خود، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه استانبول گفت: دانشگاه استانبول از 150 کشور حدود 6 هزار دانشجوی خارجی دارد؛ در حال حاضر، 216 هزار دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و 18 هزار پرسنل در این دانشگاه هستند.
 
همچنين عبدالرضا راشد طي سخنانی، تبادل نظر نخبگان فکری و دانشگاهی دو کشور را در تقویت روابط فرهنگی را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری كرد تا همکاری‌های مشترک بین دانشگاه استانبول و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله دانشگاه محقق اردبیلی، بیش از پیش صورت پذیرد.

در بخشی از اين ديدار، نریمانی، معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی همکاری مشترک با دانشگاه استانبول را مطرح کرد و پیش‌نویس تفاهمنامه را به ریاست دانشگاه استانبول ارائه داد.
اين ديدار همراه با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید خاتم‌کاری شده از سوی وابستگی فرهنگی ايران به رئیس دانشگاه استانبول پايان يافت.

captcha