سمینار ویژه طلاب علوم دینی عربستان در قم
کد خبر: 3489503
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

سمینار ویژه طلاب علوم دینی عربستان در قم

گروه بین‌الملل: مرکز قرآنی حضرت «رقیه(س)» در قم، سمیناری قرآنی با موضوع «نیاز جویندگان دانش به علوم قرآنی» برگزار کرد.

برگزاری همایش قرآنی با موضوع «نیاز جویندگان علم به علوم قرآن کریم» در قم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، این سمینار با همکاری دارالقرآن وابسته به مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهر مقدس قم برگزار شد و جمعی از طلاب علوم دینی عربستان که در قم مشغول تحصیل هستند، در آن حضور یافتند.

این سمینار با تلاوت آیاتی از قرآن توسط «حیدر الکعبی» آغاز شد و سپس «شیخ حمید البغدادی»، از روحانیون شیعی و میهمان ویژه این سمینار، درباره شخصیت و جایگاه امام هادی(ع) سخنرانی کرد.

«تعریف علوم قرآنی»، «تاریخ علوم قرآنی»، «عوامل پیدایش این علم» و «اهمیت فراگیری علوم قرآنی» از محورهای این سمینار بود.

مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) در هجدهم ذی‌الحجه سال ۱۴۲۷ قمری(سال ۲۰۰۷ میلادی) مصادف با روز عید غدیر به همت شیعیان عربستان در شهر مقدس قم افتتاح و به نام حضرت رقیه(س) نامگذاری شد.

این مؤسسه اهتمام ویژه‌ای به نشر فرهنگ قرآنی و برگزاری دوره‌های فشرده آموزش تجوید و تلاوت برای عرب‌زبانان ساکن قم دارد و شیخ عبدالجلیل المکرانی، از روحانیون و فعالان قرآنی شیعی عربستان ریاست این مرکز قرآنی را برعهده دارد.

مرکز قرآنی حضرت رقیه(س)، فعالیت‌های قرآنی متنوعی از جمله آموزش قرآن و علوم قرآنی، تجوید، ترتیل، حفظ و همچنین فعالیت‌هایی به‌منظور آشنایی علاقمندان با قرائات هفتگانه قرآن انجام می‌دهد و نشر فرهنگ قرآنی در میان افراد جامعه و خانواده‌ها و تربیت اساتید قرآنی که جایگاهی ارزنده در آموزش، تدریس و حفظ قرآن دارند، از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است.

captcha