کد خبر: 3491018
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
آیت‌الله کعبی عنوان کرد:

دهم اردیبهشت؛ تداوم حماسه حضور 7 اسفند/ رسانه‌ها تزریق‌کننده بی‌تفاوتی نباشند

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات در دهم اردیبشهت تداوم حماسه حضور 7 اسفند است، گفت: لازم است مردم در مرحله دوم با همان احساس وظیفه و تکلیف مرحله اول، برای تعیین سرنوشت خود و کشور در انتخابات حضور پیدا کنند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار سرنوشت‌ساز و تکمیل‌کننده 7 اسفند است. در واقع دهم اردیبشهت تداوم حماسه حضور 7 اسفند است.

حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس مقتدرتری را تشکیل خواهد داد

وی افزود: مردم همانطور که در مرحله اول بنابر وظیفه ملی، انقلابی و شرعی و برای اعمال حق تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کردند انتظار این است که در مرحله دوم نیز با چنین احساس وظیفه و تکلیفی برای تعیین سرنوشت خود و کشور حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند.

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: حضور حداکثری در این مرحله، بر اقتدار و مردمی‌تر بودن مجلس می‌افزاید و بر آینده جامعه و کشور تاتثیر مستقیمی می‌گذارد، لذا از همه آحاد مردم دعوت می‌شود با شور و نشاط در مرحله دوم شرکت کنند.

توجیه نادرست اغلب مردم برای حضور نیافتن در مرحله دوم

عضو مجلس خبرگان  با بیان اینکه تجربه نشان داده است که مردم در مرحله دوم استقبال کمتری از انتخابات می‌کنند و میزان مشارکت خیلی پایین می‌آید، گفت: توجیه اغلب افراد آن است که در مرحله اول شرکت کرده‌اند و رأی داده‌اند و تصور می‌کنند دیگر تکلیف از آنان ساقط شده است و حضور در مرحله دوم را جدی تلقی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که مرحله دوم انتخابات، ترکیب نهایی مجلس را مشخص می‌کند و نتیجه قطعی انتخابات در این مرحله تعیین می‌شود و لذا لازم است این مرحله نیز به مانند مرحله اول مورد توجه مردم قرار گیرد.

رسانه‌ها، مشوق مشارکت نه تزریق‌کننده بی‌تفاوتی

آیت‌الله کعبی درباره نقش رسانه‌ها در جدی گرفته نشدن مرحله دوم انتخابات از سوی مردم گفت: رسانه‌ها تأثیر بالایی در تشویق مردم به مشارکت در مرحله دوم انتخابات دارند و لازم است رسانه‌ها با برنامه‌های هنری، تبلیغی، تهییجی و تحلیلی اهمیت حضور در این مرحله را به مردم نشان دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌توجهی رسانه‌ها به این مرحله از انتخابات و عدم تبیین اهمیت آن برای مردم، نقش زیادی در تزریق بی‌تفاوتی و بی‌میلی به مردم برای مشارکت در انتخابات خواهد داشت.

captcha