افکار و جنایات وهابیون به‌صورت گسترده در فضاهای مجازی منتشر شوند
کد خبر: 3491073
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
آیت‌الله ایمانی:

افکار و جنایات وهابیون به‌صورت گسترده در فضاهای مجازی منتشر شوند

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن انتقاد از برخوردهای انفعالی در مقابل آل سعود و استکبار جهانی گفت: نخبگان و جوانان ما از ابزارهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و سابقه آل سعود و افکار و جنایات وهابیون را منتشر کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 3 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: تأکید فراوان پروردگار عالم بر اینکه مردانی که در راه خدا قیام کرده‌اند و می‌کنند مورد حمایت الهی هستند و به پیروزی می‌رسند، دلیلی است بر زنده ماندن روح امید در پیروان راه حق و طرفداران حقیقت که به هیچ شکلی سختی‌ها آنان را از پای درنیاورد و مشکلات آنان را ناامید نسازد.
وی افزود: این وعده‌های الهی فراوان در قرآن تکرار شده و خواه و ناخواه وعده‌هایی است عملی اما طبیعتاً عملیاتی شدن این وعده‌ها شرایطی دارد، ما ایمان داشته باشیم به اینکه خدای متعال آنچه گفته است انجام می‌دهد؛ وحدت و همدلی در دوران جامعه داشته باشیم، برای خدا قیام کنیم و در راه خدا استقامت داشته باشیم و اگر این شرایط تحقق پیدا کرد نصرت الهی هم شامل حال ما می‌شود که پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این مدعاست .
آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: جریانی که در پنجم اردیبهشت سال 59 اتفاق افتاد، آمریکا در صحرای طبس نیرو پیاده کرد و با آن رسوایی روبه‌رو شد، نشانه‌هایی از امدادهای الهی است که به موقع به مردم ما نشان می‌دهد که قدرت و توان خدواند بالای توان‌ها و قدرت‌هاست و امدادهایش را به موقع به سوی مردم خواهد رسانید.

وعده‌های الهی همیشه تحقق‌پذیرند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز هم همین وعده الهی برقرار است، افزود: اگر آیات متعدد قرآن مجید را درباره وعده‌های الهی در کنار هم قرار دهیم، به این باور می‌رسیم که اگر ما صادقانه در راه خدا قدم برداریم عنایات الهی هر لحظه شامل حال ماست .
وی با اشاره به وقایع اخیر منطقه عنوان کرد: آیا عربستان و آمریکا که دست به دست هم داده‌اند مقابل انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی صف‌آرایی می‌کنند، می‌توانند در مقابل قدرت پروردگار عالم بایستند لذا اگر ما ایستاده باشیم و ما مردم همان مسیری که آغاز انقلاب داشتیم دنبال کنیم و همان وحدت کلمه را داشته باشیم، خواهیم دید که نصرت الهی شامل ماست.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: عربستان کنفرانس اسلامی که در ترکیه برقرار می‌شود را به بیراهه می‌کشاند؛ این کنفرانس، کنفرانس همگرایی اسلامی است اما در این کنفرانس ما شاهد واگرایی اسلام بودیم یعنی شاهد بودیم مسلمانان و سران کشورهای اسلامی از اهداف کنفرانس 180 درجه فاصله گرفته بودند و این سازمان اسلامی مقابل اسرائیل و صهیونیسم است اما امروز دارد در مسیر صهیونیسم قدم بر می‌دارد .

انتقاد از رأی دیوان عالی آمریکا جهت صدور حکم علیه ایران
وی اظهار کرد: امروز مشاهده می‌کنیم رئیس جمهور آمریکا و دستگاه قضایی‌ آن‌ها دو میلیارد دلار پول سپرده ما را برخلاف همه مقررات جهانی بلوکه می‌کنند آن‌هم در در مقابل تهمتی که هیچ واقعیت ندارد زیرا تمام اسناد و منابع معتبر در آمریکا می‌گوید برج‌های دوقلو به وسیله عربستان سعودی و القاعده منفجر شده است و آقای قاضی محکمه دیوان عالی آمریکا می‌گوید ایران در این قضیه دست داشته است .
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شیطان بزرگ رئیس جمهور آمریکا، شیطان‌های کوچک منطقه را در ریاض جمع کرده و بیانیه‌ای صادر می‌کند و در این بیانیه تعریض‌هایی به ایران اسلامی دارد و برای ایران تغییر رفتار را پیشنهاد می‌دهد این هم چه کسانی؟ کسانی که سابقه‌شان در تاریخ از هفتاد سال نمی‌گذرد یعنی کشوری که هنوز هفتاد سال از عمرش نگذشته می‌آید در کنار شیطان بزرگ آمریکا می گوید درباره تغییر رفتار ایران باید اعلام نظر کنیم اصلاً وجود شما چیست؟ افرادی که آنجا زندگی می‌کنند هر کدامشان از یک جا هستند و آدم‌ها را قرض گرفته‌اند.
وی، آل سعود را خاندانی دانست که با پول انگلیس و با خون‌ریزی، آدم‌کشی و حمله به مراکز مقدس روی کار آمده است و گفت: این رژیم اکنون می‌خواهد برای ما خط و نشان بکشد؛ در حالی که حزب‌الله به ملت عرب آبرو داد و الا آنان ملتی بودند که در چهار جنگ مقابل اسرائیل باختند اما اولین کسی که اسرائیل را به فرار وادار کرد حزب الله لبنان بود .

انتقاد از داشتن برخورد منفعلانه در برابر جنایات آل سعود و استکبار
آیت‌الله ایمانی در ادامه به تبیین نکاتی درباره وقایع اخیر پرداخت و گفت: نخبگان، جوانان و فرهیختگان ما از این ابزارهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و سابقه آل سعود و تاریخچه پیدایش آل سعود و وهابیت، افکار وهابیت و جنایات وهابیون را در سراسر عالم در فضای مجازی بریزند؛ چرا ما انفعالی برخورد می‌کنیم؟ این کاری است که باید تمام کسانی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست دارند خودشان را مسئول بدانند و از منابع معتبر استفاده کنند و چهره زشت این خانواده را برای دنیا نشان بدهند .

دیپلماسی ما باید فعال باشد نه انفعالی

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه ما باید از ظرفیت‌های موجود منطقه و دنیا استفاده کنیم، گفت: دیپلماسی ما نباید دیپلماسی انفعالی باشد بلکه باید فعال باشد و ما باید فعالانه برخورد کنیم زیرا ما امکانات فراوانی داریم و دستگاه دیپلماسی و دستگاه وزارت امور خارجه از این ابزارها و امکانات فعالانه استفاده کند، ما چه نقطه ضعفی داریم که بخواهیم انفعالی مقابل چهار نو رسیده به بازار سیاست برخورد کنیم .
وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها مطرح فرمودند آمریکا اگر می‌توانست حمله نظامی به مملکت داشته باشد آن روز تا حالا انجام داده بود. چرا ما قدرت خودمان را ندانیم؟ چرا اجازه بدهیم غرور ملی ما توسط یک عده‌ای شکسته شود و برخوردهای ناصواب با جامعه ما داشته باشند؟ این است که ما حالت تهاجم و روحیه فعال برخورد کردن هم در عرصه مسائل فرهنگی، هم مسائل سیاسی، هم مسائل تاریخی و هم بهره‌برداری از امکانات و ابزارهای در اختیار باید دنبال کنیم.

تأمین امنیت اخلاقی، از وظایف دولت‌هاست

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه امنیت، چیزی است که همه دولت‌ها ملزم هستند آن را در کشور خودشان رعایت کنند، گفت: امنیت به معنای وسیع کلمه، شاخه‌های مختلف دارد و یکی از شاخه‌های آن، امنیت اخلاقی است یعنی پدر و مادر احساس امنیت کنند که فرزندانشان در جامعه دچار شبکه‌های ضداخلاقی نمی‌شوند و دام‌هایی سر راه آن‌ها نیست که آن‌ها را منحرف کند و این تکلیف دولت است که این امنیت اخلاقی را ایجاد کند.

قدردانی از اقدام نیروی انتظامی جهت راه‌اندازی گشت نامحسوس امنیت اخلاقی
وی ضمن قدردانی از اقدام نیروی انتظامی جهت راه‌اندازی گشت نامحسوس امنیت اخلاقی گفت: من بارها گفتم غرب شیراز مشکلات اخلاقی عدیده‌ای را برای شهر شیراز به وجود می‌آورد و اگر مراقب نباشند تابستان در پیش است مشکلاتی که گزارش می‌شود و حوادثی که نقل می‌کنند، شکننده هستند و برای هر فردی علاقه‌مند به این کشور نگران کننده است ولو ایمان هم نداشته باشد چون آن‌ها می‌خواهند جوان‌ها را از ما بگیرند و وارد مسیر انحراف کنند.

جوانان انقلابی باید در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش حفظ شوند
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ‌ما جوانان انقلابیمان را حفظ کنیم زیرا در جنگ نرم هستیم و دشمن در جنگ با ما است پس ما جوانان مؤمن و انقلابی را در دانشگاه و آموزش و پرورش نگه داریم و این دو نهاد اجازه ندهند جوانان انقلابی ما دچار ناامیدی و دلمردگی شوند.
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید اقتصادهای کوچک و متوسط در فارس فعال شوند، گفت: برخی کارخانه‌ها در آستانه تعطیلی است و بیشتر آن‌ها با کمتر از ظرفیت دارد کار می‌کند، لذا مسئولان استان بروند دنبال فعال کردن این‌ها و موانع را از سر راهشان بردارند و این دغدغه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اول سال به عنوان اولین دغدغه اشاره کرد.
captcha