حضور 25 هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
کد خبر: 3493026
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
بحرالعلوم عنوان کرد:

حضور 25 هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

گروه سلامت: رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به ثبت نام بیش از 25 هزار نفر در بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت مشهد را میزبان مرحله نهایی جشنواره اعلام کرد.

محمد مهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام وزارت بهداشت در حوزه قرآن و عترت، اظهار کرد: از جمله سیاست‌های کلی ما در وزارت بهداشت واگذاری امور به دانشجویان است.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کارها را به دانشجویان واگذار کرده و در این راستا تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت عنوان کرد: در پنج ماه گذشته که این سیاست را در پیش گرفتیم بخش‌هایی از کارها و فعالیت‌های قرآنی به دانشجویان واگذار شده است. از کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های مختلف خواسته‌ شد تا از علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره بیست و یکم را ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در جشنواره بیست و یکم که امسال برگزار می‌شود رشد67 درصدی را شاهد بوده‌ایم و تعداد دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره قرآن و عترت از 15 هزار نفر در سال گذشته به 25 هزار نفر رسید که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

بحرالعلوم با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف برای برگزاری جشنواره قرآنی وزارت بهداشت تصریح کرد: امسال در کنار کمیته اطلاع‌رسانی فنی و پشتیبانی که از همکاران اداری ما هستند یک کمیته دانشجویی نیز تشکیل داده‌ایم که این کمیته از دانشجویان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها تشکیل شده است و بخش‌هایی از کارها را به این کمیته واگذار کرده‌ایم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزبان جشنواره بیست و یکم

وی اعلام کرد: جشنواره بیست و یکم امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود، تاکنون بازدیدهایی از از این دانشگاه داشته‌ایم و خوشبختانه امکانات و شرایط برای برگزاری مناسب جشنواره مهیاست.

وی گام دوم برنامه‌های قرآنی وزارت بهداشت را رشد کیفی فعالیت‌ها قرآنی خواند و بیان کرد: کسانی که در آزمون کتبی شفاهی و ادبی شرکت می‌کنند باید از سطح کیفی مناسبی برخوردار باشند، برای بالا بردن سطح کیفی نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

بحر العلوم با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح کیفی دانشجویان نیاز به فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآنی است، تصریح کرد: از همکاران خود خواسته‌ایم تا برنامه‌ها و بسته‌های آموزشی تدارک ببینند و در این بسته‌های آموزشی رشد کیفی از مرحله دانشگاهی تا کشوری را در نظر داشته باشند.

بحرالعلوم با تأکید بر به اینکه در جشنواره قرآنی امسال کیفیت مورد توجه خاص قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: اینکه یک دانشجو در دانشگاه به عنوان نفر برتر مرحله دانشگاهی جشنواره شود ملاک حضور در مرحله کشوری نیست. بلکه این دانشجو باید از سطح کیفی مورد نظر برای حضور در مرحله کشوری نیز برخوردار باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۸:۲۵
0
0
نشان دهنده علاقه به جشنواره قرآن و عترت است
captcha