ظهور اسلام‌های بدلی جهت مقابله با اهداف جمهوری اسلامی است/ لزوم روشنگری علما
کد خبر: 3493285
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
آیت‌الله ایمانی:

ظهور اسلام‌های بدلی جهت مقابله با اهداف جمهوری اسلامی است/ لزوم روشنگری علما

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه برای دشمنان سنی و شیعه فرقی نمی‌کند، گفت: هدف این است که اسلام نابی که جمهوری اسلامی مردم را به آن دعوت می‌کند و اسلامی که پیامبر خدا(ص) مردم را به آن دعوت کرد در جامعه مطرح نشود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 10 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه قرآن مجید پیامبران و پیروان آن‌ها را با این ویژگی‌ معرفی می‌کند که آنان مسئولیت رساندن ارزش‌ها را به جامعه بر همه چیز مقدم می‌دارند، گفت: ارزش پیامبران و پویندگان راه پیامبران چنین است که هیچ‌گاه مسائل دست دوم را با مسائل دست اول اشتباه نمی‌کنند. از کسی که باید حساب ببرند خداست و از غیر او از احدی حساب نمی‌برند و هرچه لازمه جامعه است بازگو می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه عمل به بعثت پیامبر و شناخت هدف آن، این است که اسلام ناب و اسلام واقعی را بتوانیم به جامعه معرفی کنیم و اجازه ندهیم اسلام بدلی در جامعه جای اسلام واقعی بنشیند، افزود: همیشه به‌جای حقیقت ناب چهره‌های بدلی جای آن‌ها را گرفته است. بت‌پرستی جای توحید می‌نشیند و به جای نجات توسط مهدی موعود(عج) مهدی‌های قلابی در جامعه معرفی می‌شوند و این قاعده کلی است و امروز هم دشمن دارد اسلام بدلی و غیر واقعی معرفی می‌کند. اسلام مرفهین بی درد و اسلام توأم با خشونت و اسلام تکفیری‌ها.

یک انسان مسئولیت‌پذیر باید مقابل اسلام‌های بدلی بایستد
آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه برای دشمنان سنی و شیعه فرقی نمی‌کند، گفت: هدف این است که اسلام نابی که جمهوری اسلامی مردم را به آن دعوت  می‌کند و اسلامی که پیامبر خدا(ص) مردم را به ان دعوت کرد در جامعه مطرح نشود. ممکن است هزاران اسلام بدلی در جامعه معرفی و مطرح شود و یک انسان مسئولیت‌پذیر باید مقابل اسلام‌های بدلی بایستد.
امام جمعه شیراز تأکید کرد: این اسلام‌های بدلی امروز در آمریکا شکل گرفته است. داعش که نماد اسلام تکفیری است 30 میلیارد سلاح از طریق آمریکا در اختیارش قرار گرفته برای اینکه بتواند با اسلام واقعی جنگ کند و آمریکا با تمام امکانات دارد از اسلام سکولار حمایت می‌کند و هر دو چه اسلام سکولار و مرفهین بی درد و چه اسلام متحجر و اسلامی که با خشونت و آدم کشی و اسلام هراسی است را تقویت می‌کند لذا عالم و دانشمند باید این‌ها را بازگو کند که اتفاقاً هر دو از انگلیس و آمریکا شکل گرفته است.

علما خطرات اسلام‌های بدلی را به مردم گوشزد کنند
وی، اسلام ترکیه‌ای را اسلام سکولار دانست و گفت: اسلام داعش، اسلام تکفیری است و این دیگر شیعه و سنی ندارد و هر دو لبه‌های یک قیچی هستند و می‌خواهند اسلام اصلی را قیچی کنند و مسئولیت عالم اقتضا می‌کند که برابر این خطرات تذکر دهد و بازگو کند در نمازهای جماعت و سخنرانی‌ها و مجالس روضه و غیره.  
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس در سال 1387 اشاره کرد و گفت: مسافرت معظم‌له در سال 1387 جزو روزهای اثرگذار در تاریخ استان فارس و روزهای نقش‌آفرین در تاریخ این استان بود، لذا می‌طلبد که این ایام به مناسبت یادآوری شود و بازگو گردد و پیرامون آن سخن گفته شود.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سفر مثل سایر سفرهای استانی که دارند راهکارهایی برای گشایش کار استان و اشاره به توانمندی‌های استانی که در آن سفر انجام گرفته معمولاً در صحبت‌ها و مواضع مختلفی که اتخاذ می‌کنند بازگو می‌نمایند و در این مسافرت رهبر معظم انقلاب توانمندی‌هایی که برای استان فارس بازگو کردند در جای دگری به این شکل در هیچ یک از مسافرت‌ها دیده نشده که این مجموعه از توانمندی‌ها برای یک استان توسط رهبر معظم انقلاب که اشراف و احاطه کامل به همه ابعاد مختلف کشور دارند بیان شده باشد.
وی با اشاره به کلیدواژه‌هایی که رهبر معظم انقلاب درباره توانمندی‌های فارس بیان فرموده‌اند، گفت: سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران؛ فارس در قله است؛ دارالعلمی در دارالعلم؛ شیراز نگینی در میان کلان شهرها؛ منطقه فارس و شیراز دارای ظرفیت نامحدودی است؛ مردم  عزیز استان فارس جزو جلوترها و پیش‌روها هستند؛ استان محجوب و با حیایی است؛ اینجا منبع عظیم و جوشان انسانی است و نام شیراز در حساس‌ترین قضایای اجتماعی ما برجسته است، از جمله این کلیدواژه‌هاست.
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه نگاه رهبری به کل کشور نگاه مساوی است، ابراز کرد: آنچه از توانمندی‌های استان فارس گفته شده برای این است که مسئولیت کشور توجه پیدا کنند و بدانند اینجا منبع عظیم و جوشان استعدادهای انسانی است اما آیا مسئولان، نخبگان، حوزویان، فرهنگیان، نشستیم این کلید واژه‌ها را باز می‌کنیم؟ آیا در این چند سال بررسی کردیم که فارس در قله است یعنی چه؟

لزوم پیگیری و بررسی منویات مقام معظم رهبری درباره شیراز و فارس
امام جمعه شیراز ادامه داد: آیا شیراز حرم سوم است یک شبه اتفاق افتاده و فردا حرم سوم شده یا استعدادها، لیاقت‌ها، آمادگی‌ها و عوامل گوناگونی وجود داشته تا این شهر حرم سوم شده است؟ چه شده است شیراز در میان کلان شهرها نگین شده است؟ مگر هر سنگی نگین می‌شود؟ مگر هر سنگ صحیح یا نا صحیحی به حد نگین بودن می‌رسد یا باید مراحلی را طی کند تا بتواند در حد نگین خود را نشان دهد؟ چرا از این‌ها استفاده نشده است؟ چرا ما کلید واژه‌ها را باز نمی‌کنیم؟ مخاطب این سخن ما بودیم چرا ما نیامدیم یکی یکی این مسائل را باز کنیم و راه رسیدن به آن و پیگیری آن را تعقیب کنیم.
وی با طرح این سئوال که وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند حرم‌ها باید کانون توجه باشد، آیا کانون توجه بوده‌اند؟ گفت: وقتی می‌فرمایند آغوش مردم فارس روی امامزادگان باز بوده و لذا بیشترین امامزاده در استان فارس قرار گرفته این معنایش چیست؟
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: با این سفارش موکد رهبر معظم انقلاب به این منبع عظیم استعداد جوشان، چرا باید عمر مفید مدیر ارشد در استان فارس به اندازه عمر یک دولت نباشد؟ چرا باید میانگین عمر مدیر ارشد اجرایی در استان فارس یک سال و چند ماه باشد؟ اشکال از خود ما بوده، از آن‌ها هم هست. آن‌ها استعدادهای استان را ارزیابی نمی‌کنند و ما هم دنبال این نیستیم که خودمان را معرفی کنیم.
امام جمعه شیراز گفت: معظم‌له فرمودند استان فارس استان محجوبی است و اهل قال و بگو مگو نیست، اما چرا به اعتراف تمام مسئولین ارشد کشوری سهم استان فارس در اعتبارات تا به امروز کمتر از حد متوسط کشور است؟! چرا اینطور باشد؟ لذا بیاییم آنچه رهبر معظم انقلاب به ما نشان داد، یک بار دیگر ترسیم کنیم، بخوانیم و تحلیل کنیم و برای ارتقای این موارد تلاش کنیم.

باید مسائل استان را بر مسائل فردی و جناحی مقدم بداریم
وی با تأکید بر اینکه باید مسائل استان را بر مسائل فرد، جناح، گروه و فامیل مقدم بداریم، گفت: از همه نخبگان دعوت کنم برای خدا به فکر استان باشیم و به فکر فردای فرزندانمان در این استان باشیم و برای نجات آنان گام برداریم و قدم بزنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن روز معلم و کار و کارگر اشاره کرد و گفت: رشد و پیشرفت در امور اقتصادی میسر نیست مگر رشد تولید فراهم شود. تولید رشد و گسترش پیدا کند تا اقتصاد جامعه هم رشد پیدا کند و تولید هم رشد پیدا نمی‌کند مگر زمانی که فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ مصرف کالاهای داخلی باشد.
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: ما باید به اینجا برسیم که مصرف کالاهای داخلی برایمان ارزش باشد. یک جوان پشت ماشین خارجی در خیابان دارد مانور می‌دهد و جوان‌های دگر با بی اعتنایی و تحقیر به او نگاه کنند و بگویند این خودباخته است که رفته سراغ ماشین خارجی لذا باید تولید داخلی را اینقدر احترام بگذرایم و اگر این‌گونه شد، طبیعتاً اقتصاد راه می‌افتد.

فرهنگ استفاده از تولید ملی را در مدارس و مهدهای کودک به فرزندان خود بیاموزیم
عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه این فرهنگ از کلاس اول و مهدهای کودک شکل می‌گیرد، گفت: معلمان و دبیران ما استفاده از تولید ملی را به‌عنوان یک ارزش به فرزندان ما القا کنند.
وی در پایان با تأکید بر لزوم همیاری تمام اقشار مختلف در این زمینه اظهار کرد: کارگران ما سطح تولید و کیفیت را بالا می‌آورند، معلمان ما فرهنگ سازی می‌کنند و مسئولان ما از تولید حمایت می‌کنند و دست به دست هم می‌دهیم و اقتصادی پویا برای جامعه به ارمغان می‌آوریم.
captcha