نشست وزیران آموزش عالی کشورهای اسلامی در مالی
کد خبر: 3493665
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

نشست وزیران آموزش عالی کشورهای اسلامی در مالی

گره بین‌الملل: هشتمین نشست وزیران آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی، 24 و 25 آبان‌ماه سال جاری، در شهر «باماکو»، پایتخت مالی برگزار خواهد شد.

برگزاری هشتمین همایش اسلامی در مالی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، این نشست با نظارت «ابراهیم ابوبکر کیتا»، رئیس‌جمهور مالی در شهر باماکو، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

 توافق‌نامه همکاری برای سازماندهی ترتیبات و مقدمات برگزاری هشتمین نشست وزیران آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی، روز جمعه، دهم اردیبهشت‌ماه در شهر باماکو به‌ امضای نماینده مدیرکل آیسسکو و وزیر آموزش عالی کشور مالی رسید.

«محمد الغماری»، مدیر دبیرخانه شورای اجرایی و نشست‌های تخصصی در سطح وزیران آیسسکو به نمایندگی از مدیرکل این سازمان و «مونتاقا طال»، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری مالی به نمایندگی از دولت این کشور این توافق‌نامه را امضا کردند.

فعالیت‌های کمیته مقدماتی مشترک برای برگزاری این نشست با حضور نمایندگان آیسسکو و نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و بخش‌های مربوطه در جمهوری مالی آغاز شده که در همین راستا، ترتیبات علمی و سازماندهی این نشست بررسی شد.

همچنین، نمایندگان آیسسکو از هتل و سالن برگزاری این نشست بازدید کردند.

هفت دوره قبلی نشست‌های وزیران آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی در عربستان، لیبی، کویت، جمهوری آذربایجان، مالزی، سودان و مراکش برگزار شده است.

این نشست با نظارت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) و با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود.

captcha