مسابقات قرآن کودکان در کانادا برگزار شد
کد خبر: 3494167
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

مسابقات قرآن کودکان در کانادا برگزار شد

گروه بین‌الملل: نخستین دوره مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم ویژه کودکان در شهر «تورنتو» کانادا برگزار شد.

برگزاری نخستین مسابقات حفظ و تلاوت قرآن در کانادا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «فلسطین آنلاین»، مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم ویژه کودکان که نخستین رقابت در نوع خود است، به‌همت اداره وقف اسلامی ترکیه برگزار شد.

این مسابقات با همکاری «احمد حمدی قره هان»، امام جماعت مسجد «باب» وابسته به اداره وقف اسلامی ترکیه در شهر تورنتو برگزار شد و در این مسابقه شرکت‌کنندگان در رشته‌های تلاوت و حفظ قرآن به رقابت پرداختند و به پرسش‌های دینی نیز پاسخ دادند.

«محمود دمیر»، وابسته دینی سفارت ترکیه در کانادا به نفرات اول تا سوم رشته‌های حفظ و قرائت این مسابقات جوایزی اهدا کرد و همچنین، جوایزی به تمامی شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها اهدا شد.

محمود دمیر طی سخنانی در مراسم اختتامیه این مسابقات با اشاره به آیه 32 سوره فاطر «ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتَابَ الَّذِينَ اصْطَفَيْنَا مِنْ عِبَادِنَا فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَيْرَاتِ بِإِذْنِ اللَّهِ ذَلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبِيرُ: سپس اين كتاب را به آن بندگان خود كه [آنان را] برگزيده بوديم به ميراث داديم پس برخى از آنان بر خود ستمكارند و برخى از ايشان ميانه‏‌رو و برخى از آنان در كارهاى نيك به فرمان خدا پيشگامند و اين خود توفيق بزرگ است» بیان کرد: مسلمانان وارثان قرآن کریم هستند و بدون شک به ارث بردن کتاب خدا افتخاری بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: دومین دوره مسابقات حفظ و تلاوت قرآن ویژه کودکان در کانادا سال آینده به‌صورت گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عماد
|
Afghanistan
|
۱۳۹۶/۰۱/۰۱ - ۱۸:۳۰
0
0
سلام عرض ادب دارم خدمت شما برادر میخواستم بپرسم مسابقات چه وقت برگزار میشود ودر باره مسابقات اگر زحمت نمیشه یک کمی برایم معلومات بدین ممنون منتظرم
captcha