برپایی 7 محفل انس با قرآن با تلاوت قاریان بین‌المللی در کانون اصلاح و تربیت شیراز
کد خبر: 3495683
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
زارع خبر داد:

برپایی 7 محفل انس با قرآن با تلاوت قاریان بین‌المللی در کانون اصلاح و تربیت شیراز

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی کانون اصلاح و تربیت شیراز گفت: بنا داریم در ماه رمضان سال جاری نیز هفت محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی در این کانون برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت الاسلام ابوطالب زارع، معاون فرهنگی کانون اصلاح و تربیت شیراز امروز، 18 اردیبهشت در حاشیه مراسم جشن اعیاد رجبیه و شعبانیه و همچنین هفته شیراز که در این کانون برگزار شد، از برگزاری کلاس های آموزش مختلف در این کانون خبر داد و گفت: هدف از آموزش‌های اجرا شده در این مجموعه، اصلاح و تربیت است.
وی با تاکید بر اینکه اگر روی مهرجویان خوب کار شود آینده‌های آنان حضور در زندان بزرگسال نخواهند بود، افزود: کلاس‌های احکام، اخلاق و روان‌خوانی قرآن کریم در این مجموعه تدارک دیده شده است و از صبح ساعت هشت تا 14، کلاس‌های مختلف آموزشی در این کانون برگزار می‌شود.
زارع با یادآوری اینکه جهت برگزاری این کلاس‌ها، 20 مربی افتخاری جذب این کانون شده‌اند، گفت: برنامه‌های فرهنگی نگین انگشتری کارهای تربیتی کانون اصلاح تربیت شیراز است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تئاتر، موسیقی، صنایع دستی همچون معرق روی چوب، مشبک و گره چینی در این کانون برگزار می شود، افزود: همچنین کلاس‌های آموزش‌های رایانه، مکالمه زبان انگلیسی و نهضت سوادآموزی نیز در این کانون برگزار می‌شود.
وی، از برگزاری فعالیت ‌های ورزشی آمادگی جسمانی، فوتسال، بدمینتون و دوچرخه سواری در این مجموعه تربیتی خبر داد و گفت: این برنامه‌های ورزشی با تفاهم نامه هیئت ورزش های همگانی فارس در مجموعه کانون برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی کانون اصلاح و تربیت شیراز با اشاره به اینکه مراسم مختلف ملی و مذهبی از جمله اعیاد و سوگواری در کانون اصلاح و تربیت شیراز برگزار می‌شود، اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان روزانه یک جز روخوانی در این کانون قرائت خواهد شد و بنا داریم در ماه رمضان سال جاری نیز هفت محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی در این کانون برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه 18 نفر حافظ یک تا سه جزء قرآن در این کانون، تربیت شده‌اند، افزود: در ایام شهادت ائمه اطهار(ع)، سه نفر مداح این کانون که از مهرجویان ما هستند نیز به مداحی می‌پردازند و حسینیه توسط مهرجویان کانون مشکی پوش می‌شود.
زارع با تاکید بر اینکه روش زندان‌بانی اسلامی در کانون اصلاح و تربیت در دستور کار همکاران قرار گرفته است، گفت: 2 سال گذشته میزان بازگشت مجدد مهرجو به کانون 35 درصد بوده که با کارهای فرهنگی و همکاری واحد روانشناسی مرکز، این عدد به شکل بی سابقه ای به یک درصد تنزل داشته که باعث دلگرمی مسئولان امر شده است.
زارع با اشاره به اینکه ما پس از آزادی مهرجو ما آنان را رها نمی‌کنیم و مراقبت بعد از خروج نیز برای آنان انجام می‌شود، اضافه کرد: مهرجویان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای آموزش‌هایی که در این کانون را فراگرفته‌اند را می‌توانند در موسسه مردم نهاد صبح آفرینش ادامه دهند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه عمده مهرجویان ما بد و یا بی سرپرست بوده‌اند، افزود: حس هم نوعی و انسانیت اجازه نمی‌دهد آنان رها کنیم چرا که برخی از آنان از لحاظ عواطف و محبتی مشکل داشتند.
وی با تأکید بر اینکه آموزش از راه دور در این کانون انجام می شود و مهرجویان می‌توانند دیپلم خود را اخذ کنند، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده مهرجویان می‌توانند در آزمون دانشگاه شرکت کنند که صورت قبولی در آزمون، با تفاهم نامه انجام شده با پیام نور استان، می‌توانند آموزش از راه دور را داشته باشند.
یادآور می‌شود، جشن اعیاد رجبیه و شعبانیه و همچنین ایام هفته توسط کانون اصلاح و تربیت شیراز و با همکاری سازمان‌های دولتی، مؤسسه‌های مردم نهاد «صبح آفرینش» و «آیسیز» و همچنین مؤسسه فرهنگی و هنری «انجمن مهر» در این کانون برگزار شد و هنرمندان مختلف به اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی پرداختند.
captcha