نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا افتتاح شد
کد خبر: 3495843
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
با حضور ایران؛

نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا افتتاح شد

گروه بین‌الملل: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا به همت آستان‌های مقدس حسینی و عباسی و با حضور 180 ناشر داخلی و خارجی رسما افتتاح شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه جهانی الکفیل، مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا، عصر روز پنجشنبه، 16 اردیبهشت ماه در قالب برنامه‌های جشنواره بین‌المللی «ربیع الشهادة»(بهار شهادت) برگزار شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، شیخ عبدالمهدی الکربلائی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی، سیدمحمد الاشیقر، رئیس هیئت امنای آستان مقدس عباسی و تنی چند از مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف حرمین مطهر و نمایندگان ناشران داخلی و خارج شرکت‌کننده در نمایشگاه حضور داشتند.

سید مُیَسّر الحکیم، مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا و عضو کمیته برگزارکننده جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» از حضور ناشرانی از 14 کشور ایران، لبنان، مصر، اردن، امارات، سوریه، مراکش، کویت، عربستان، انگلستان، اسپانیا، کانادا و ایتالیا خبر داد و گفت: این ناشران با موضوعات مختلف دینی، دانشگاهی، فرهنگی، علمی، کودکان و نوجوانان و زنان و ...در این نمایشگاه حضور دارند.

وی در ادامه به بررسی درخواست‌های 300 ناشر برای حضور در این نمایشگاه اشاره نمود و افزود: از بین 300 ناشر متقاضی شرکت در این نمایشگاه، 180 ناشر مختلف با وابستگی دانشگاهی، مراکز علمی، پژوهشی، مراکز مطالعات و همچنین ناشر بخش کودک و ... برای حضور در این نمایشگاه پذیرفته شدند. در این نمایشگاه همچنین عتبات مقدسه عراق و زیارتگاه‌های شیعی آن، اداره اوقاف شیعیان و اهل سنت حضور دارند.

سیدمیسر الحکیم در ادامه به بررسی کتاب‌های عرضه‌شده در این نمایشگاه اشاره نمود و گفت: در این نمایشگاه از عرضه کتاب‌های ضددینی، منافی عفت و کتاب‌هایی که دارای جنبه تفرقه‌افکنانه و همچنین کتاب‌هایی که حق حاکمیت عراق را خدشه‌دار نموده باشند، ممانعت به‌عمل آمده است.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» به‌شمار می‌رود که هر ساله در ایام میلاد انوار شعبانیه در کربلای معلی برگزار می‌شود.
captcha