کد خبر: 3496157
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
جنت تبیین کرد:

نقش نشان حلال در کمک به اقتصاد مقاومتی

گروه سلامت: رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران تدوین مقررات و معرفی محصولات غذایی و آشامیدنی با نشان حلال را فرصتی ذاتی برای عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.

بهروز جنت، رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حضور صنایع غذایی و آشامیدنی ایران با نشان حلال را فرصت مناسبی جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه یک فرصت ذاتی وجود دارد که نیاز به تلاش زیادی نیز نیاز ندارد؛ ما بیش از 1.5 میلیارد نفر مسلمان در جهان داریم که خواهان مواد غذایی حلال هستند از سوی دیگر بیش از 1 میلیارد نفر از دیگر مذاهب نیز خواهان این بازار هستند بنابراین بیش از 2 میلیارد نفر به صورت بالقوه و بالفعل مشتریان محصولات حلال هستند.

جنت ادامه داد: با وجود این مشتریان بالفعل و بالقوه، ایران یک کشور مسلمان بوده و در نتیجه نیاز به اثبات خود ندارد زیرا اگر محصولی در ایران تولید می‌شود همه می‌دانند که این محصول از آن ایران با قوانین اسلامی است و طبیعتا فرایند تولید این محصولات حلال است.   

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تدوین قوانین و معرفی محصول را، راه حضور پررنگ این محصولات در بازارهای جهانی و افزایش بهره‌وری دانست و اظهار کرد: باید تمام تلاشمان این باشد که مستندات خود را به صورت علمی مدون کرده و به صورت علمی هم خود را در دنیا معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: ما تولید داریم این بازار نیز می‌تواند تولید را افزایش و ارتقا دهد، از سوی دیگر بازار مصرف آن نیز وجود دارد لذا ما نیاز به تلاش جدی برای یافتن بازار داریم و تلاش برای تولید این محصولات.

رئیس مرکز تحقیقات حلال با مطرح کردن این مسئله که اگر مشتری به دنبال این بود که ببیند چگونه سازمانی مدعی حلیت و طهارت فرایند تولید محصول است، عنوان کرد: باید به وسیله اسناد متقن نشان دهیم که این فرایند حلال است.

وی خاطر نشان کرد: برای معرفی یک محصول‌ هم نشان حلال ایجاد شده است تا مصرف کنندگان بدانند پشت سر تولید محصولات خوراکی و آشامیدنی جمهوری اسلامی ایران سیستمی است که هم ایمنی و هم حلیت آن را معرفی می کند این خود اقدامی بسیار بزرگ در عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی می‌تواند باشد.

captcha