یک چهارم ظرفیت‌های سازمان تبلیغات به حوزه قرآن کریم اختصاص یافته است
کد خبر: 3498508
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
حجت‌الاسلام ‌اروجی:

یک چهارم ظرفیت‌های سازمان تبلیغات به حوزه قرآن کریم اختصاص یافته است

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در ساختار جدیدی که برای سازمان تبلغات اسلامی تعریف شده است، یک چهارم ظرفیت سازمان برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در دیدار با آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در سطح کشور 140 دبیرستان علوم معارف صدرا فعالیت دارند که از این تعداد 10 دبیرستان علوم معارف صدرا در استان اصفهان فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه در 10 دبیرستان علوم معارف صدرا در استان اصفهان نزدیک به 2 هزار دانش‌آموز خواهر و برادر مشغول به تحصیل هستند یادآور شد: 10 دبیرستان علوم معارف صدرا در 5 شهرستان استان اصفهان، تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اداره می‌شوند.
حجت‌الاسلام اروجی در ادامه گفت: وقتی استان اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح است و دارای شهرهای مطرح همچون کاشان، آران و بیدگل، نجف‌آباد و شهرضا به لحاظ دین و دیانت و فرهیختگان است، انتظار می‌رود تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در حوزه تبلیغ دین در سطح دنیا و جهان اسلام در دو معقوله قرآن و اهل بیت(ع) حرفی برای گفتن داشته باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه گفت: افتخار سازمان تبلیغات اسلامی این است که به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی در تیرماه سال 60 به فرمان امام خمینی(ره) با هدف ساماندهی و نظارت راهبردی و حوزه تبلیغ دین تأسیس شد.
حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به شرح وظایف متعدد و متنوع سازمان تبلیغات در حوزه دین، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی براساس اساسنامه و اسناد بالادستی موجود، گروه‌های مخاطب متعددی در حوزه تبلیغ دین با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند.
وی از شبکه تبلیغ به‌عنوان اولین حوزه مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: شبکه تبلیغ، شامل ائمه جمعه و جماعات، امام جماعت مساجد، مدارس و ادارات و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و هرشخصیتی که به نوعی لباس دین و در سنگر دین حضور دارد هستند از جمله مبلغات اعم از خانم جلسه‌های سنتی و فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه که در سنگر تبلیغ دین حضور دارند از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار همکاری دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی، حوزه دوم فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را جامعه قرآنی، شامل مجموعه مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن روستایی و شهری، حافظان و قاریان و گروه‌های مختلف قرآنی، مربیان قرآن در رده‌ها و سطوح مختلف نام برد و یادآور شد: به اذعان همگان، اصیل‌ترین نهاد قرآنی در سطح کشور، دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که بر محور مباحث آموزشی فعالیت دارد.
حجت‌الاسلام اروجی گفت: در ساختار جدیدی که برای سازمان تبلغات اسلامی تعریف شده است، یک چهارم ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت‌های قرآنی در در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای همه شهرستان‌های استان اصفهان اعم از شهرهای کوچک و بزرگ 4 پست رییس اداره، کارشناس فرهنگی، کارشناس اداری و یک کارشناس قرآنی در نظر گرفته شده است، گفت: این ظرفیتی است که در هیچکدام از ارگان‌ها در سطح کشور حتی سازمان اوقاف وجود ندارد.
حجت‌الاسلام اروجی از تشکل‌های دینی شامل هیئت‌های مذهبی، جامعه مداحان خواهر و برادر، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی به‌عنوان یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در بخش بانوان تشکل 30 نفره جمعیت بانوان فرهیخته باحداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس و یا سطح سه حوزه به بالا براساس دستور‌العمل ابلاغی از سوی سازمان در مسائل حوزه خانواده فعالیت و راهکار ارائه می‌کنند.
captcha