اقدام دولت براساس اقتصاد مقاومتی؛ دغدغه مراجع
کد خبر: 3500030
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس عنوان کرد:

اقدام دولت براساس اقتصاد مقاومتی؛ دغدغه مراجع

گروه اقتصاد: جعفرزاده اظهار کرد: در تذکراتی که از مراجع تقلید در دیدار با رئیس‌جمهور مشاهده کردم، عمدتا رفع مشکلات اقتصادی مردم، از جمله بالا بودن نرخ بیکاری و اقدام عاجل دولت در جهت رفع این مشکلات بر مبنای چارچوب اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به درخواست‌های اقتصادی مراجع تقلید از رئیس‌جمهور در جریان دیدار اخیر خود اظهار کرد: بنده معتقدم اقدام رئیس‌جمهور در دیدار با  مراجع محترم تقلید بسیار مناسب بود؛ چراکه در این دیدارها، نکاتی که مردم به علما منتقل می‌کنند مورد تذکر  قرار می‌گیرد و معمولا چنین تذکراتی درست و بجا است.

دغدغه مراجع برای اقدام براساس اقتصاد مقاومتی

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور یا مجموعه دولت به دنبال تعامل سازنده با مراجع محترم تقلید هستند. در این تذکراتی که بنده مشاهده کردم، رفع مشکلات اقتصادی مردم، از جمله بالا بودن نرخ بیکاری و اقدام عاجل دولت در جهت رفع این مشکلات بر مبنای چارچوب اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس تأکید کرد: با توجه به تذکرات مراجع محترم تقلید، انتظار می‌رود که دولت هم متناسب با دغدغه‌های این بزرگواران، برنامه‌های اجرایی خود در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور را هرچه سریع‌تر اعلام کند.

لزوم اقدام دولت در برخورد با مفاسد اقتصادی

جعفرزاده در پاسخ به این پرسش که با توجه به تأکید مراجع محترم تقلید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و دست‌اندازی به بیت‌المال اظهار کرد: ممکن است مردم بتوانند مشکلات اقتصادی در کشور را درک و یا حتی تحمل کنند اما آن چیزی که برای آنان عذاب‌آور است وجود فسادهای افسارگسیخته در کشور است. روشن است که مبارزه با مفاسد اقتصادی، بیشتر از همه مردم، دغدغه مراجع تقلید و علمای دینی است و لازم است که دولت اقدامات عاجلی در این زمینه انجام دهد که شاهد مفسده‌ها و اختلاس‌های بزرگ نباشیم.

اهمیت اصلاح نظام بانکی

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تأکیدات حضرت آیت‌الله العظمی جوادی‌ آملی بر ضرورت اصلاح نظام بانکی، این مسئله چه نقشی در رفع مشکلات اقتصادی دارد؟ اظهار کرد: قطعا رفع مشکلات اقتصادی در کشور نیازمند اصلاح نظام بانکی کشور است و اگر نظام بانکی را اصلاح نکنیم تقریبا هیچ موفقیتی در حوزه نظام پولی و اقتصادی کشور نخواهیم داشت. طبیعتا تذکرات ایشان نیز در رابطه با ضرورت اصلاح نظام بانکی کشور، جزء دغدغه‌های اصلی و مطالبه مردم است.

captcha