برگزاری گرامیداشت روز مقاومت و پایداری دزفول در اهواز
کد خبر: 3500639
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

برگزاری گرامیداشت روز مقاومت و پایداری دزفول در اهواز

گروه اجتماعی: همایش گرامیداشت روز مقاومت و پایداری و روز دزفول ساعت 21 امروز با حضور سرلشكر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در شهرك نفت اهواز برگزار می​شود.

حبیب سعیدفر، دبیر ستاد گرامیداشت چهارم خرداد در اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از برگزاری همایش گرامیداشت سالروز چهارم خرداد؛ روز مقاومت و پایداری در اهواز خبر داد و گفت: برابر سال‌های گذشته، امسال نیز همايشی به منظور گراميداشت روز پایداری و مقاومت که به نام دزفول نامگذاری شده است، در اهواز برگزار می‌شود.
وی با بيان اينكه از عموم مردم برای شركت در اين همايش دعوت شده است، اعلام كرد: این همایش ساعت 21 امروز 4 خرداد در سالن امام رضا(ع) شهرك نفت برگزار خواهد شد.
سعيدفر ادامه داد: سخنران ویژه این همایش، سرلشكر سيد رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا است.
به گفته دبير ستاد گرامیداشت چهارم خرداد در اهواز این برنامه همزمان در دزفول، شیراز، قم، تهران و مشهد نیز برگزار می‌شود.
يادآور می​شود، چهارم خرداد در تقويم رسمی​ جمهوری​ اسلامی​ ايران به نام روز پايداری و مقاومت و روز دزفول نامگذاری شده است. علت این نامگذاری مقاومت مردم این شهر در برابر موشک باران رژيم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس بوده است.
شهر دزفول در دوران جنگ تحميلی​ بارها مورد هجوم و موشک‌باران دشمن بعثی قرار گرفت به طوری كه از اين شهر به نام شهر موشك​ها ياد كرده​اند.

captcha