ضرورت بین‌المللی شدن مسابقات ترتیل قرآن
کد خبر: 3501454
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
ربیعی‎پور خواستار شد:

ضرورت بین‌المللی شدن مسابقات ترتیل قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف مرحله شهرستانی ناحیه یک در رشته ترتیل گفت: لزوم برگزاری مسابقات ترتیل به مراتب ضرورت بیشتر نسبت به رشته‎های دیگر دارد و حتی به نظر من ضرورت دارد که بین‎المللی بشود.

محمد ربیعی پور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: برگزاری مسابقات قرآن تعظیم شعائر و امری لازم است و انصافا هم تلاش زیادی برای برگزاری آن کشیده می شود و ما مدیون ایشان هستیم.
وی ادامه داد: هر سال نگاه در این مسابقات بر این است که رو به پیشرفت و منطبق تر بر استانداردها باشد ولی آسیب هایی نیز وجود دارد که باید رفع شود.
ربیعی پور بیان کرد: سال هاست که مسابقات حفظ و قرائت صبح تا شب برگزار می شود و بهتر است که با توجه به وضعیت صدا در بخش قرائت، مسابقات یکسره از عصر تا شب باشد و صبح حذف شود زیرا می تواند در رتبه افراد اثر بگذارد.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که امسال حذف شده وبد عدم ارایه سی  دی تلاوت بود که در سال قبل شاهد آن بودیم همچنین پیشنهاد من این است که در مرحله استانی از داوران غیربومی استفاده شود.
این مرتل قرآن کریم افزود: یکی از نقایص موجود این است که مسابقات ترتیل در مرحله کشوری نداریم در حالی که سالیانی است که وضعیت ترتیل در کشور جایگاه خوبی پیدا کرده و به ویژه مردم به آن علاقه نشان داده اند همچنین برخی کشورها از جمله کشورهای آفریقایی حتی قاری تحقیق خوانشان به صورت ترتیل در مسابقات بین المللی حاضر می شود.
وی افزود: لزوم برگزاری مسابقات ترتیل به مراتب ضرورت بیشتر نسبت به رشته های  دیگر دارد و حتی به نظر من ضرورت دارد که بین المللی بشود.
captcha