پژوهش‌های قرآنی مرحوم شعاعی به زودی منتشر می‌شود
کد خبر: 3501845
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
مسجدجامعی:

پژوهش‌های قرآنی مرحوم شعاعی به زودی منتشر می‌شود

گروه ادب: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آثار قرآنی مرحوم محمدعلی شعاعی در حوزه انسان‌شناسی و تفسیر قرآن به زودی منتشر می‌شود.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مرحوم شعاعی قرآن‌پژوه برجسته کشورمان گفت: مرحوم شعاعی بحث «انسان‌شناسی در قرآن» را با علایق شخصی خود شروع کرد و تعدادی از واژه‌های قرآنی را که به نظرش برای فهم و درک قرآن ضروری به نظر می‌رسید، استخراج کرد. 
وی افزود: این قرآن‌پژوه برجسته کار مستقلی نیز درباره تفسیر سوره مبارکه «حمد» انجام داده است که تقریباً تمام شده و به 500 – 600 صفحه می‌رسد که امیدوارم به زودی همه این آثار منتشر شود.
مسجدجامعی ادامه داد: وی سعی می‌کرد به فهم و درک به هم پیوسته‌ای براساس واژه‌های قرآنی برسد و آیات مختلف همدیگر را تفسیر و پشتیبانی کنند که این بخشی از کارهای علمی وی در حوزه قرآن است.
وی در ادامه تصریح کرد: مرحوم شعاعی در سایر حوزه‌های فرهنگی نیز بسیار فعال بود و در ستادها و شوراهای مختلف فرهنگی حضور داشت و برای نخستین بار کنگره ایران‌شناسی را بنیان‌گذاری کرد.
مسجدجامعی با اشاره به دلایل ناشناخته بودن کارهای قرآنی مرحوم شعاعی عنوان کرد: مرحوم شعاعی اقدامات بسیاری در حوزه قرآن انجام داده که کسی از آنها خبری ندارد، حتی کسی نمی‌دانست وی جانباز بوده و یا کسی نمی‌دانست از انگلیس اخراج شده است؛ از این رو فردی تودار بود و سعی می‌کرد خدمت کند تا اینکه تظاهر به خدمت داشته باشد.
captcha