حفظ شخصیت امام(ره) از تحریف‌ها موجب تداوم انقلاب و جذب افكار جهانیان می‌شود
کد خبر: 3503741
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
آیت‌الله ایمانی:

حفظ شخصیت امام(ره) از تحریف‌ها موجب تداوم انقلاب و جذب افكار جهانیان می‌شود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس، حفظ شخصیت امام را از تحریف‌ها موجب تداوم انقلاب، مصونیت از انحراف از مسیر انقلاب اسلامی و همچنین جذب مشتاقان عالم و نسل‌‌های آینده به افكار و اندیشه‌های ایشان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 14 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام راحل بعد از انبیا و اوصیای آنان شخصیتی بی‌نظیر بود که توانست در کشور، منطقه و جهان تحول و تغییر ایجاد کند و به همین جهت باید ابعاد شخصیتی امام آنچنان که هست و بوده حفظ کرد و به نسل‌های آینده منتقل كرد.
وی افزود: اگر بتوانیم چهره ملکوتی امام را و اصالت‌های او را از تحریف و دگرگونی حفظ کنیم هم جهت انقلاب را حفظ کردیم و اجازه نداده‌ایم انقلاب از جهت اصلی خود انحراف پیدا کند و هم مشتاقان عالم و نسل‌های آینده که افکار و اندیشه‌های این مرد اثرگذار را مطالعه می‌کنند و به آن می‌رسند با حفظ اصالت‌های او بهتر می‌توانند در رابطه با آینده خود تصمیم‌گیری کنند .
آیت‌الله ایمانی عنوان كرد: امام راحل همان‌گونه که قبل از زمان خود حرکت می‌کرد به زمان خود هم محدود نبود، به زمان‌های آینده متعلق است و از چهره‌های تاریخ‌ساز جهان بشریت است و این افتخار برای جامعه تشیع است که در اثر جاهلیت مدرن چنین چهره‌ای ارزشمند را به دنیا ارائه کرده و در آینده، جامعه بشری بهتر به افکار و اندیشه‌های او آشنایی پیدا خواهند کرد .
امام جمعه شیراز در ادامه به معرفی و تعین حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در عصر روز چهاردهم خرداد سال 1368 از سوی مجلس خبرگان رهبری به عنوان رهبر انقلاب اشاره كرد و گفت: 27 سال از این امامت و ولایت و رهبری سپری شده و می‌گذرد و هر روز آن با حادثه‌ای در جهان، منطقه و کشور روبه‌رو بوده است و از این طوفان‌ها عبور کردن و کشتی انقلاب را به ساحل هدایت كردن مسئولیتی بود که خدای متعال به عهده این فرزند معنوی امام راحل گذاشتند .
وی ادامه داد: ویژگی‌های مدیریتی رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف که هر کدام کتابی جداگانه هستند، قابل بحث و بررسی است اما یک ویژگی برای چهره‌های بلند تاریخی به نام مدیریت بحران است یعنی بحران‌هایی که اتفاق می‌افتد به خوبی آن را مدیریت کردن و آن را در مسیر صحیح هدایت كردن.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به بحران‌هایی كه در سطح منطقه و جهان رخ داده است، اشاره كرد و گفت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا این بحران‌ها را برای از بین بردن و نابودی جمهوری اسلامی طراحی کرده و به وجود آورده بود و با مدیریت رهبر معظم انقلاب همه آن توطئه‌ها خنثی شد.
وی اضافه كرد: در سال 76 و 79 آمریکا و غرب طرحی را راه‌اندازی کردند که ایران به شکل شوروی اداره شود یعنی به کشورهای مختلف تقسیم شود و به شکل اتحاد جماهیر، ایران آن‌ها را مدیریت کند و بعد آن‌ها بتوانند در هر بخشی جداگانه طبق آن محیط و آن مجموعه نظرات خودشان را دنبال کنند و می‌خواستند وحدت ملی ما را از این طریق بشکنند که این طرح با مدیریت رهبر معظم انقلاب شکسته شد و از بین رفت.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: دادگاه میکونوس یک بحران جهانی بود که برای ما ساختند که سیاست خارجی ما را تحت تأثیر و انفعال قرار دهند، مسئولین ارشد نظام را محکوم اعلام کردند و در این مسیر رهبری انقلاب اسلامی این بحران را به خوبی مدیریت كردند.
وی اظهار كرد: سومین بحرانی که در منطقه رخ داد همین حمله عراق به کویت بود و حمله آمریکا به عراق بود که هر دو از قبل طراحی شده بود و برای این بود که ایران را درگیر جنگ کنند و اتفاقاً در داخل هم بعضی به عنوان اینکه باید از صدام دفاع بکنیم این موج را ایجاد کردند که ما باید به حمایت از صدام و مقابله با آمریکا، این فتنه یعنی بحران جنگ عراق مدیریت شد و رهبر معظم انقلاب اجازه نداد از آن بحران آسیبی به کشور ما وارد شود .
آیت‌الله ایمانی بحران چهارم را حمله زنجیره‌ای آمریکا به کشورهای همسایه و به ویژه گسترش موج تکفیر و تروریسم در مرزهای شمالی، غربی و شرقی و غیره برشمرد و گفت: آمریكا تمام این جنگ‌ها را بیخ گوش ما قرار داد و تا به امروز خدای متعال این کشور را نگه داشته و مدیریت رهبر معظم انقلاب، امنیت پایدار برای این کشور به ارمغان آورده است .
وی با بیان اینكه در درون کشور هم بحران‌هایی اتفاق افتاد که مدیریت هر کدام از آن‌ها هنر و هنرنمایی بود، گفت: فتنه 78  که فتنه براندازی بود مدیریت شد. بحران کوی دانشگاه با هدف جداسازی دانشجویان از بدنه جامعه توسط رهبر معظم انقلاب مدیریت شد. بحران‌سازی‌های مجلس ششم که به تحصن نمایندگان انجامید و خروج بعضی از حاکمیت منتهی شد و مشکلاتی که به دنبال داشت و از این بحران رهبری به خوبی جامعه ما را عبور داد.
آیت‌الله ایمانی، بحران آقای منتظری و آقای آذری که از سوی دشمنان آلت دست قرار گرفته بودند برای اهدافی که دنبال می‌کردند و نتوانستند به آن اهداف برسند  را از دیگر این بحران‌ها دانست و گفت: بحران فتنه 88 که مقابله با رأی مردم بود و هشت ماه کشور را معطل کرد و عبور از این بحران‌ها کار ساده‌ای نبود و هر کدام از این بحران‌ها می‌توانست  کشور را به زانو درآورد و نظام را ساقط کند و رهبر معظم انقلاب به سادگی و به خوبی کشور را از این گرفتاری‌ها نجات داد و رهایی بخشید .
امام جمعه شیراز با یادآوری جمله امام راحل درباره رهبر معظم انقلاب كه فرمودند: او همانند خورشیدی درخشان در میان دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی می‌درخشد  و از جمله افراد نادری است که چون خورشید روشنی می‌دهد، گفت: این توصیفی است که امام درباره رهبر معظم انقلاب انجام می‌دهند و این نشان می‌دهد که کار آن روز مجلس خبرگان در میان ماتم و اندوه از دست دادن امام راحل توانست با انگشت اشاره امام، فرد مناسب را انتخاب و به جامعه معرفی كند و همه اقشار ملت هم بلافاصله این ولایت و امامت را پذیرفتند و شهر به شهر برای تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب حرکت کردند و تا به امروز خدای متعال این نعمت بزرگ را به ما ارزانی داشته  است لذا باید شكر این نعمت را بدانیم.
captcha