استان‌های برتر در اهدای خون
کد خبر: 3503980
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

استان‌های برتر در اهدای خون

گروه سلامت: مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به توزیع بیش از 620 هزار واحد خون و فرآورده های آن شامل پلاکت و پلاسما در دو ماهه سال جاری استان‌های برتر در حوزه اهدای خون را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به توزیع بیش از 620 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی اعلام کرد: طی مدت یاد شده 330 هزار واحد گلبول قرمز فشرده شده، در حدود 116 هزار واحد پلاسما و نزدیک به 175 هزار واحد پلاکت در مراکز درمانی توزیع شده است.

حاجی بیگی اعلام کرد: در اردیبهشت ماه امسال بیش از 18 درصد از خون‌های اهدایی کشور توسط مردم تهران تامین شده است.

وی افزود: استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، قم، البرز و تهران در اردیبهشت 1395 بیشترین میزان رشد‌ اهدای خون را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

این مسئول ادامه داد: در دو ماهه اخیر 457 هزار و 580 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده‌اند که از این میزان 374 هزار و 996 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی تصریح کرد: طی مدت یاد شده 73 هزار و 441 نفر از اهدا کنندگان برای بار اول به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کرده‌اند.

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت 15 هزار و 528 نفر از بانوان موفق به اهدای خون شده‌اند که این میزان کمی بیش از 4 درصد کل خون‌های اهدایی است.

ویی یادآور شد: بنا بر این گزارش طی دو ماه اخیر استان‌های لرستان، خراسان شمالی و مرکزی بالا‌ترین رشد شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته‌اند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۹:۰۵
0
0
در این کار پسندیده همه باید شرکت کنند
captcha