حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) گلباران شد
کد خبر: 3504602
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
در شب رؤیت هلال ماه رمضان؛

حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) گلباران شد

کانون خبرنگاران نبأ: حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) همزمان با رؤیت هلال ماه رمضان و شب ولادت آن امامزاده عظیم‌الشأن گلباران شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) همزمان با رؤیت هلال ماه رمضان و شب ولادت آن امامزاده عظیم‌الشأن از سوی مردم و هیئت‌های مذهبی گلباران شد.
دوستداران اهل بیت(ع) در قالب کاروان شادیانه هلال رمضان، با حرکت از میدان امام حسن مجتبی(ع) به سمت آستان مقدس، با مولودی‌خوانی و پخش شربت و شیرینی سالروز ولادت حضرت محمد هلال(ع) را گرامی داشتند.
خدام افتخاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) نیز با لباس فرم خادمی حضرت و در دست داشتن شاخه‌های گل، بر شکوه این راهپیمایی افزوده بودند.
در پایان حرکت کاروان، زائران و مجاوران حرم، با اهدای شاخه‌های گل به ساحت مقدس حضرت محمد هلال(ع)، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) اعلام داشتند.
کاروان نمادین شادیانه هلال رمضان، هر ساله در شب نخست ماه مبارک رمضان، همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل برپا می‌شود.
تجلیل از 200 نوزاد یک ساله با القاب حضرت محمد هلال(ع)
همچنین در شب میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) از نوزادان پسر با نام‌های «محمد هلال»، «هلال» و نوزادان دختر با نام «امامه» تجلیل شد. 
سیدجواد تکیه، مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) هدف از اجرای این طرح را گسترس و نهادینه کردن این اسامی مقدس عنوان کرد و گفت: هر ساله شاهد فراگیرتر شدن این اسامی در عموم مردم هستیم.
وی با تأکید بر اینکه شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) همواره به انتخاب نام‌های برازنده و نیکو توجه داشته‌اند، تصریح کرد: نام‌گذاری اسامی و القاب حضرت محمد هلال بن علی(ع)، جلوه‌ای از ارادت شیعیان به اهل بیت(ع) است.
مدیر اجرایی آستان هلال بن علی(ع) عنوان کرد: هر ساله ۲۰ نفر از نوزادان زیر یک سال، با نام‌های مذکور در شب میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) از سوی آستان مقدس تجلیل می‌شوند و در قالب این طرح، در طول 10 سال گذشته بیش از 200 نوزاد یک ‌ساله با این القاب در شب میلاد آن حضرت تجلیل شده‌اند.
یادآور می‌شود، حضرت محمد هلال بن علی(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴ قمری در مدینه منوره متولد شد.
حضرت امیرالمؤمنین(ع) برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر غلام آن حضرت، خبر ولادت این نوزاد را به مولایش داد، حضرت با شنیدن این خبر خوشحال شد و برای ادای شکر این نعمت به آسمان نگاه کرد، چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد، فرمود «هذا هلال وجهه؛ این نوزاد رویش چون ماه است» و به همین مناسبت او را محمد هلال نام گذاشت و از آن پس بود که به هلال علی شهرت یافت.
مادر او امامه دختر ابی العاص و زینب دختر رسول خدا(ص) است، امامه بعد از حضرت فاطمه(س) و بنابر وصیت او به عقد حضرت علی(ع) در آمد، بنابراین محمد هلال که در برخی تذکره‌ها محمد اوسط هم آمده از طرف پدر، فرزند علی(ع) و از طرف مادر با دو واسطه به رسول خدا(ص) می‌رسد.
روح‌اله باقری
captcha