حضور حافظان ایرانی در محافل قرآنی رمضانیه لبنان
کد خبر: 3507089
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

حضور حافظان ایرانی در محافل قرآنی رمضانیه لبنان

گروه بین‌الملل: محافل قرآنی رمضانیه در بیروت، پایتخت لبنان و شهرهای جنوبی این کشور با حضور دو تن از حافظان قرآن جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

حضور حافظان ایرانی در محافل قرآنی رمضانیه لبنان

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»، این محافل قرآنی در شب‌های ماه مبارک رمضان و به همت شعبه دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در بیروت، پایتخت لبنان و شهرهای جنوبی این کشور برگزار می‌شود.
«سیدمصطفی الغالبی»، قاری و مؤذن آستان مقدس حسینی  و «محمدمهدی رجبی» و «محمدرضا عباسیان» از حافظان قرآن جمهوری اسلامی ایران در این محافل قرآنی رمضانیه حضور دارند.
«سیدعلی ابوالحسن الموسوی»، مدیر شعبه دارالقرآن آستان مقدس حسینی در لبنان ضمن سخنانی بر اهمیت برگزاری این محافل و تعامل و ارتباط مردم با این مجالس قرآنی در لبنان تأکید کرد.
وی افزود: برگزاری این محافل نخستین و آخرین فعالیت شعبه دارالقرآن آستان حسینی در لبنان نیست، زیرا جامعه و به‌ویژه کشور لبنان نیازمند برگزاری چنین جلساتی است.
«شیخ اشرف الجعفری»، مسئول روابط عمومی شعبه دارالقرآن آستان حسینی در لبنان درباره ماهیت و برنامه‌ریزی این محافل گفت: در ابتدای هر محفل ابتدا یک سخنرانی پیرامون فهم معانی قرآن و ضرورت روی‌آوردن به کتاب خدا و تفسیر برخی از آیات قرآن ارائه می‌شود و پس از آن تلاوت «سیدمصطفی الغالبی»، قاری آستان حسینی طنین‌انداز می‌شود.
وی افزود: در ادامه این محفل، حاضران سؤالاتی پیرامون شماره صفحات، شماره آیات و موضوعات و مفاهیم قرآنی از حافظان ایرانی می‌پرسند و در ادامه یک سؤال از شرکت‌کنندگان حاضر در این محفل قرآنی پرسیده می‌شود که فردی که پاسخ درست بدهد، هدیه‌ای متبرک به نام امام حسین(ع) به وی اهدا می‌شود.
دعای فرج امام زمان(عج) پایان‌بخش محافل قرآنی رمضانیه شعبه دارالقرآن آستان مقدس حسینی در لبنان است.
captcha