مسابقات قرآن غرب آفریقا در سنگال برگزار شد
کد خبر: 3509268
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

مسابقات قرآن غرب آفریقا در سنگال برگزار شد

گروه بین‌الملل: بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی کشورهای غرب آفریقا با حضور رایزن فرهنگی ایران در سنگال در داکار، پایتخت این کشور برگزار شد.

مسابقات قرآن غرب آفریقا در سنگال برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آيين اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی کشورهای غرب آفریقا که هر ساله از سوی اتحادیه جوانان مسلمان سنگال و با حضور قاریان و حافظانی از کشورهای سنگال، مالی، موریتانی و گامبیا برگزار می‌شود، با حضور سید حسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در ورزشگاه لات دیور شهر تیئس داکار برگزار شد.
در این مراسم که نماينده وزیر جوانان و ورزش حکومت سنگال و جمعی از شخصیت‌های دینی، فرهنگی و سیاسی این کشور حضور داشتند، 10 نفر از حافظان و قاریان برتر قرآنی هنر تلاوت قرآن كريم و حفظ خود را به نمایش گذاشتند.
در ادامه نماینده فرهنگی کشورمان طی سخنانی، دیپلماسی قرآنی را به عنوان شعار رایزنی فرهنگی ایران اعلام كرد و همگرایی امت اسلامی با تمسک به قرآن کریم را خواستار شد.
در پایان به نفرات برتر اين دوره از مسابقات جوايزی به رسم يادبود اهدا شد.
برترین‌های این مسابقات هرساله برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر، لیبی، کویت، ایران و عربستان به این کشورها معرفی می‌شوند.
 

captcha