رونمایی از شانزدهمین ترجمه روسی قرآن کریم
کد خبر: 3509915
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
در یازدهمین شب نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن انجام گرفت؛

رونمایی از شانزدهمین ترجمه روسی قرآن کریم

گروه بین‌الملل: همزمان با یازدهمین شب از نمایشگاه بین‌المللی قرآن از شانزدهمین ترجمه روسی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) همزمان با یازدهمین شب از نمایشگاه بین‌المللی قرآن از شانزدهمین ترجمه روسی قرآن کریم در سرای اهل قلم مصلای امام خمینی(ره) تهران رونمایی شد.
در آیین رونمایی این ترجمه از قرآن کریم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقدی مدیر مرکز ترجمان وحی با بیان اینکه در ایران تنها مرکزی که به امر ترجمه قرآن کریم می‌پردازد مرکز ترجمان وحی است، اظهار کرد: ترجمه روسی قرآن کریم یکی از آثار فاخری است که توسط این مرکز ارائه شده است.
وی افزود: پیش ازاین 15 ترجمه روسی از قرآن کریم توسط افراد مسیحی و برادران اهل سنت انجام شده بود اما این بار «ناظم زینالف» که فارغ‌التحصیل جامعةالمصطفی العالمیه و شیعه است ترجمه شیوای دیگری از قرآن ارائه داده است.
رونمایی از شانزدهمین ترجمه روسی قرآن کریم
نقدی یادآور شد: این اثر بیش از 9 بار ویرایش شده و آخرین بار هم در سن‌پترزبورگ ویرایش شد، همچنین علاوه بر این رونمایی قرار است در نمایشگاه کتاب روسیه که جمهوری اسلامی ایران هم در آن حضور دارد بار دیگر رونمایی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ترجمه روسی قرآن کریم امسال به عنوان ترجمه سال برگزیده و از سوی ریاست جمهوری جایزه ویژه ترجمه سال را دریافت کرد.
captcha