برپایی محفل انس قرآن با حضور نابغه قرآنی جهان اسلام
کد خبر: 3510115
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

برپایی محفل انس قرآن با حضور نابغه قرآنی جهان اسلام

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: محفل انس با قرآن‌ کریم با حضور حجت‌الاسلام سید‌محمدحسین طباطبایی در شهرستان فردیس کرج برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اسدالله جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس، از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور سیدمحمدحسین طباطبایی در مسجد الزهراء(س) این شهرستان خبر داد.

وی افزود: محفل بزرگ انس با قرآن‌ کریم با سخنرانی نابغه قرآنی جهان اسلام، سیدمحمدحسین طباطبایی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی، امام جمعه فردیس و جمعی از علاقه‌مندان به قرآن‌ کریم برپا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس بیان کرد: در ابتدای این مراسم معنوی، محمدرضا عبدلی، از قاریان ممتاز و برتر شهرستان فردیس به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت که با استقبال حاضرین مواجه شد و فضایی معنوی و روحانی را در مراسم طنین‌انداز کرد و در ادامه نیز گروه همخوانی مسجد الزهراء(س) اجرای برنامه داشتند و سپس سید‌محمد‌حسین طباطبایی به ایراد سخنرانی پرداخت.

جعفری اظهار کرد: در طول برگزاری این مراسم باشکوه، با طرح سؤالات و مسابقات قرآنی، در راستای ارتقای معلومات قرآنی حاضرین نیز اقدام شد که در پایان و با حضور امام جمعه فردیس و حجت‌الاسلام طباطبایی و امام جماعت مسجد الزهراء(س) به 5 نفر از افرادی که پاسخ‌های صحیح داده بودند، هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس در بیان اهداف برگزاری این محفل تصریح کرد: حضور شخصیت‌های طراز اول قرآنی کشور در شهرستان فردیس می‌تواند موجب تقویت روحیه، افزایش تجارب، ارتقای افق، همت فعالان، مسئولان قرآنی فردیس شود.

وی ادامه داد: در پرتو برکات و اثراتی که این حضور و مراسم در سطح جامعه دارد، زمینه‌ساز تعمیق فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی در فردیس خواهد شد و مشخصاً حضور شخصیتی همچون سیدمحمدحسین طباطبایی به‌عنوان نابغه قرآنی جهان اسلام در فردیس، می‌تواند موجب انگیزش و همت بیشتر علاقه‌مندان و مأنوسان با قرآن‌ کریم، در راستای ارتباط و انس هرچه بیشتر، با این معجزه مبارک و ماندگار الهی شود.

جعفری ضمن بیان اهم اقدامات خود در حوزه قرآن و عترت افزود: از ابتدای مسئولیتم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس تلاش کردیم تا با برنامه‌ریزی و مدیریت ظرفیت‌ها در جهت توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان، گام‌های مثمر و مستمر برداریم که از جمله اهم این اقدامات و موفقیت‌ها می‌توان به کسب رتبه اول استان در آزمون‌های قرآن و عترت برای 2 دوره پیاپی، پیگیری حضور شخصیت‌های طراز اول قرآنی کشور در شهرستان فردیس از جمله حضور و تلاوت شاکر نژاد از قاریان بین‌المللی در جمع معتکفین فردیس، حضور سیدمحمدحسین طباطبایی در محفل انس با قرآن مسجد الزهراء(س)، اخذ موافقت تشکیل شورای توسعه قرآنی شهرستان فردیس از دبیرخانه استان، برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآن و عترت فرخ‌آباد و زیبادشت، برگزاری جلسات دوره‌ای و مستمر با مدیران مؤسسات قرآن و عترت فردیس و ... اشاره کرد.
برپایی محفل انس قرآن با حضور نابغه قرآنی جهان اسلام
captcha