به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، حجتالاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز چهاردهم تیرماه در حضور آیتالله مجتهدشبستری،نماینده ولیفقیه در آذربایجانشرقی که در جمع
معتکفان مسجد جامع تبریز حضور یافته بود، گفت: اعتکاف بالاترین
عبادت است که انسان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بعد از یک ماه راز و
نیاز با خداوند اعتکاف کرده و به طور کامل از دنیای مادی قطع ارتباط کرده و
خدایی میشود.
وی با بیان اینکه اعتکاف ثواب فردی، اجتماعی و اخروی دارد، عنوان کرد: ثمرات اعتکاف در جامعه نمود پیدا میکند.
حجتالاسلام مصائبی در خصوص استقبال جوانان از اعتکاف رمضانیه، اظهار کرد: دوران جوانی اوج حملات شیطانی به شمار میرود و
در جوانی پاک بودن شیوه پیامبری است، از این رو ضروری است همه ساله
مراسم اعتکاف را پرشورتر از گذشته برگزار کرده و جوانان را برای شرکت در
این مراسم ترغیب کنیم.
وی
با عنوان اینکه اعتکاف رمضانیه مورد بیتوجهی قرار گرفته بود، گفت:
خوشبختانه اعتکاف رمضانیه در سالهای اخیر احیا شده است، همچنین اعتکاف
رجبیه نیز در سراسر کشور به صورت پرشور برگزار میشود.
مدیرکل
اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی اظهار کرد: اداره کل اوقاف در برگزاری
مراسم اعتکاف مشارک دارد و در زمینه خیرات همواره کمک میکند.