مسابقات تلاوت قرآن به سبک عراقی در بصره
کد خبر: 3513784
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

مسابقات تلاوت قرآن به سبک عراقی در بصره

گروه بین‌الملل: نخستین دوره مسابقات سالانه تلاوت قرآن به سبک عراقی با حضور نمایندگان 15 مؤسسه قرآنی استان «بصره»(جنوب عراق) برگزار شد.

مسابقات تلاوت قرآن به سبک عراقی در بصره

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، این مسابقات به همت مؤسسه قرآنی «الصفاء‌الروحی» وابسته به انجمن قرآنیان استان بصره برگزار شد و 30 قاری از 15 مؤسسه قرآنی این استان در این رقابت‌ها حضور داشتند.

شیخ «ابومنتظر الشمخانی»، رئیس کمیته داوران و داور بخش تجوید این مسابقات بود و «عبدالعزیز العبد الله»، داور بخش لحن، «محمد عبدالسادة»، داور بخش صوت و «مصطفی عبدالسادة»، داور بخش وقف و ابتدا این رقابت‌ها بودند.

«مصطفى طه» از انجمن قرآنی «الامام المنتظر»، «أحمد فتحي» از دارالقرآن شهر «القرنة» در استان بصره، «عبدالحسين» از مؤسسه «عشاق القرآن الكريم»، «محمد قحطان» از مؤسسه «واحة القرآن الكريم»
و «محمد ستار جبار» از انجمن قرآنی «الامام المنتظر» رتبه‌های اول تا پنجم این مسابقات را کسب کردند.
این مسابقات در رشته قرائت قرآن کریم و به سبک عراقی برگزار شد و از نفرات برتر این مسابقات با اهدای جوایز تجلیل به آمد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدحسین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۲:۲۴
0
0
قرائت قران به سبک عراقی بسیار زیبا اثرگذار و فنی است و بیش از 52 نغمه مخصوص قرانی در هفت مقام اصلی قرانی دارند که شاهکار است اما متاسفانه در دنیای اسلام ناشناخته مانده - روش مصری فقط یکی از شاخه های مقامات قرانی عراقی است متاسفانه داوران قران ایرانی هم اطلاعی از نغمات قران عراق ندارند و ان را غیر فنی می نامند که اشتباه بزرگی است فنی تر از روش عراقی روشی وجود ندارد.
captcha