شورای نگهبان دیده‌بان نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3515200
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
امام جمعه موقت بندرعباس:

شورای نگهبان دیده‌بان نظام جمهوری اسلامی است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به سالروز تأسیس و شکل‌گیری نهاد شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان دیده‌بان نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان؛ حجت‌الاسلام محمد حسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس دیروز، 25 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به سالروز تاسیس و شکل گیری نهاد شورای نگهبان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) افزود: شورای نگهبان قانون اساسی دیده‌بان نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه موقت بندرعباس اظهار کرد: این شورا از نهادهای پربرکت و امیدوارکننده برای نظام است.
وی، ازمهم ترین دستاوردهای شورای نگهبان طی سه دهه گذشته تاکنون به جلوگیری از تصویب قوانین خلاف شرع و قانون اساسی و همچنین تایید نکردن صلاحیت برخی افراد و جریان‌های ناسالم اشاره کرد.
امام جمعه موقت بندرعباس تاکید کرد: ممکن است قانونگذار تخلف کند اما شورای نگهبان به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان حافظ احکام مقدس اسلامی و قانون اساسی چنین قوانینی را تایید نخواهد کرد.
حجت الاسلام فروزان نژاد از شورای نگهبان به‌عنوان نبض نظام جمهوری اسلامی نام برد و ابراز کرد: فلسفه اصلی تشکیل این شورا جلوگیری از تصویب هرگونه قانونی از سوی قوای سه گانه است که تاکنون موفق عمل کرده است.
خطیب موقت جمعه بندرعباس تاکید کرد: شورای نگهبان باید هوشیار و مراقب باشد تا از ورود آلودگی چه فرد باشد و یا قانون به بدنه نظام جلوگیری کند.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود از پذیرش قعطنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص پایان جنگ از سوی ایران به‌عنوان یکی دیگر از رخدادهای مهم نام برد و عنوان کرد: همان طوریکه امام راحل وعده دادند، ملت ایران چنان سیلی به صدام زد که نتوانست از جایش بلند شود.
رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان تصریح کرد: جیره خواران استکبار جهانی پس از پذیرش قعطنامه به این گمان که ملت ایران خسته شده اند با فریب برخی افراد ناآگاه عملیات فروغ جاویدان به راه انداختند که امام خمینی (ره) با صدور فرمان بسیج عمومی آنها را نابود کرد.
حجت الاسلام فروزان نژاد همچنین با اشاره به روز عفاف و حجاب تصریح کرد: در مقابل بدحجابی که جامعه را فراگرفته نباید بی تفاوت باشیم زیرا این برای متدینین و خانواده شهدا قابل تحمل نیست.
وی بیان کرد: در شان نظام اسلامی که برای تحقق اندیشه و سنت پیامبر گرامی اسلامی شکل گرفته نیست و خانواده ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.
امام جمعه موقت بندرعباس همچنین با اشاره به در پیش بودن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای از مسوولان وزارت ورزش و جوانان خواست چنین ورزش هایی را تقویت کنند.
حجت الاسلام فروزان نژاد در پایان  با اشاره به نام بردن از پیامبر، ائمه اطهار و ارزش های اسلامی درگود زورخانه ها بیان کرد: متاسفانه ورزش هایی را تقویت کرده ایم که در آنها کمتر از اینها نام برده می شود.

captcha