مهدی اسمعیلی، مدیر محتوایی طرح ملی دانشجو معلم در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آغاز سومین دوره طرح دانشجومعلم قرآن کریم از دوم مردادماه، گفت: در این دوره نیز همچون دورههای گذشته، یکصد ساعت آموزش حضوری و غیر حضوری برای دانشجومعلمان برنامهریزی شده است.
وی در ادامه به چگونگی تخصیص این یکصد ساعت آموزش قرآنی و مواردی که باید در این مدت به آن پرداخته شود، اشاره کرد و گفت: بر اساس جلسات مشورتی که با اساتید آموزش قرآن کریم برگزار شده است، مقرر شد که برای داوطلبان طرح دانشجو معلم قرآن کریم حدود 60 ساعت آموزش حضوری اختصاص مییابد که این 60 ساعت به صورت اردویی و در قالب 8 ساعت کلاس روزانه به آنان ارائه می شود؛ عناوین و سر فصلهای درسی که در دوره حضوری برگزار میشود شامل، تجوید و آوا شناسی (اردوی اول سطح مبتدی، اردوی دوم سطح پیشرفته) و آشنایی با روش تدریس قرآن کریم(چگونگی تعامل و برخورد با قرآن آموز به صورت عملی و کارگاهی) است.
وی افزود: برنامه آموزش غیر حضوری دوره «طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم» نیز بر اساس مشورتی که با اساتید آموزش قرآن کریم در جلسات صورت گرفت باید به مطالعه جزوات و کتابهایی اختصاص یابد که توسط اساتید معین شده است؛ بر اساس نظر اساتید دانشجومعلمان قرآن کریم باید کتاب نور «آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم» تالیف محمد خواجوی و احمد حاجی شریف، کتاب نور «آموزش تجوید مقدماتی قرآن کریم» تالیف محمد خواجوی و احمد حاجی شریف و جزوه پژواک نور- جزوه درسی غیر حضوری دانشجو معلم قرآن کریم زیر نظر استاد محمد خواجوی را در این مدت مطالعه کنند.