آیین «علم واچینی» نقش بسزایی در تقویت باورهای دینی دارد
کد خبر: 3519553
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

آیین «علم واچینی» نقش بسزایی در تقویت باورهای دینی دارد

گروه اجتماعی: سرپرست فرمانداری شهرستان رودبار گفت: آیین «علم واچینی» نقش بسزایی در تداوم و استمرار تقویت باورهای دینی و نهضت حسینی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علیرضا انصاری، سرپرست فرمانداری شهرستان رودبار امروز، 12 مرداد در جلسه هم‌اندیشی برگزاری آیین علم‌ واچینی روستای شاه شهیدان با مغتنم شمردن برگزاری آیین‌های مذهبی همچون علم واچینی اینگونه مراسم را فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح شهرستان و استان دانست.

وی با اشاره به ماحصل برگزاری مراسمات این چنینی، افزود: این مراسمات نقش به سزایی در تداوم و استمرار تقویت باورهای دینی و نهضت حسینی تا به امروز داشته و منجر به رسیدن پیام مذهب شیعه مبنی بر ظلم ستیزی به گوش جهانیان شده است و تقویت روحیه هم گرایی و انسجام اجتماعی از کارکردهای اجتماعی آن است. 

سرپرست فرمانداری شهرستان رودبار از همه محققان و پژوهشگران خواست تا درباره این مراسم‌ها و نماد علم که قداست و مظلومیت شیعه و ظلم ناپذیری شیعه و شیعیان است، بیشتر تحقیق کنند. 

انصاری با تاکید بر مراقبت دستگاه‌های فرهنگی و حاضر در جلسه از هرگونه سواستفاده از این مراسم‌ها، گفت: اگر بی برنامه و بدون آسیب شناسی مراسمات را برگزار و خودسرانه اقدام و هدایت شود قطعا دچار افراط و تفریط می‌شود که نه تنها اثر بخش نیست بلکه آثار مثبت خود را که از ابتدای شکل گرفتن آنها تداوم داشته است را از دست خواهد داد. 

وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد متولیان برگزاری مراسم علم واچینی در سنوات گذشته اظهار امیدواری کرد که هر سال مراسم علم واچینی از محتوای قویتری نسبت به سال قبل برخوردار شود.
captcha