گزارش ایکنا از اختتامیه «جشنواره جامعة‌القرآن»
کد خبر: 3520115
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

گزارش ایکنا از اختتامیه «جشنواره جامعة‌القرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه هجدهمین «جشنواره بین‌المللی جامعه القرآن» که از روز 11 مردادماه آغاز شد, صبح امروز 14 مردادماه با تجلیل از برترین‌ها بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد،  اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی جامعه القرآن کشور از روز 11 مردادماه آغاز بکار کرد و طی برگزاری مسابقات قرآنی، ورزشی، علمی و هنری صبح امروز 14 مردادماه با تجلیل از برترین‌ها بکار خود پایان داد.
حدود 400 نفر از فعالان قرآنی از سراسر کشور و 26 نفر مهمان خارجی در رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری و علمی به میزبانی استان یزد به رقابت با یکدیگر پرداختند.
مراسم افتتاحیه مسابقات دوشنبه شب 11 مردادماه در دانشگاه یزد برگزار و روز 12 مردادماه مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف و 13 مردادماه نیز مسابقات ورزشی برگزار شد و صبح امروز مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اختتامیه این جشنواره در سالن هلال احمر یزد با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی مدیریت جامعه القرآن کشور برگزار شد.
حجت‌الاسلام علیرضا نجفی، مسئول واحد برادران موسسه جامعة‌القرآن الکریم در این مراسم اظهار کرد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌القرآن الکریم اهل بیت از معدود موسساتی است که خود کفاست و از طریق مردم و خیران تامین و اداره می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰ شعبه مشغول به انجام امور قرآنی هستند و در این موسسه آموزش‌ها از خردسالان ۴-۹ سال و بالای ۹ سال واحدهای خواهران و برادران در حال فعالیت است.
نجفی وجود مرکز تخصصی قرائت، ۷۰ مدرسه غیرانتفاعی، نشریه قرآن نسیم وحی برای عموم از دیگر فعالیت‌های این موسسه برشمرد.
لزوم نشر معارف قرآنی توسط فعالان این عرصه
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر جامعه القرآن الکریم نیز در این مراسم اظهارامیدواری کرد: برگزاری همچنین جشنواره‌هایی سرمنشا خیرات و برکات برای جامعه اسلامی بویژه استان دارالعباده یزد باشد.
وی با اشاره به اینکه هرجایی که قرآن حضور داشته باشد آن مکان پر از نور و جایی که نور باشد ظلمت وجود ندارد افزود: در جایی که تلاوت قرآن صورت گیرد شیاطین از آنجا دور می‌شوند.
حجت‌الاسلام طباطبایی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید: کسانى که كتاب آسمانى را به آن‌ها دادیم آن را چنان که شایسته آن است (تفکر، اندیشه و سپس عمل) تلاوت مى‌کنند و در اینجا حق تلاوت آورده شده است.
وی گفت: چه وظایفی در رابطه با قرآن داریم که تلاوت ما موصوف به این شود که حق تلاوت را ادا کرده باشیم، امام صادق می‌فرمایند: انسان‌هایی که ایمان به قرآن دارند برنامه مستمر برای ترتیل خوانی دارند، قرآن را روزانه تلاوت می‌کنند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه ائمه با مشغله‌هایی که داشتند از تمام فرصت‌ها برای تلاوت روزانه قرآن استفاده می‌کردند اظهار کرد: اگر حافظ و قاری قرآن هستید آثار باید ظاهر شود والا کفران نعمت است و باید در نشر معارف قرآن و تربیت دینی تلاش کنند.
مدیر جامعه القرآن کشور گفت: حق تلاوت یعنی اینکه قرآن بخوانیم، تدبر در قرآن و فهم معانی و همچنین از داستان‌های قرآن عبرت بگیریم و در نشر معارف قرآن تلاش کنیم.
دعوت از برترین‌ها برای تلاوت آیات نورانی قرآن
در ادامه این جشنواره نفرات برگزیده رشته‌های ترتیل و حفظ کل بین‌الملل و حفظ و ترتیل و قرائت بزرگسالان و شکوفه‌ها به سن دعوت شدند.
رضا نژادتبریزی، نماینده جمهوری اسلامی ایران، نفر برتر حفظ کل در بخش بین‌الملل بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم گفت: در سال جاری در حال آماده شدن برای شرکت در مسابقات کرواسی هستم که ان‌شاءالله به یاری خداوند بتوانم رتبه‌ای کسب کنم.
محمدرضا اکبریان، رشته حفظ کل در بخش بزرگسالان نیز بعد از تلاوت آیاتی از قرآن اظهار کرد: سال گذشته در رشته حفظ 20 جزء مسابقات جامعه القرآن شرکت کردم و رتبه اول را کسب نمودم و خوشبختانه درسال جاری به یاری خداوند متعال رتبه اول کشوری در حفظ کل را کسب کردم.
سعید دویران از زنجان، سیدمحمد فروغی از افغانستان، مهدی اتحادی از اصفهان، ساعدی در بخش معلولان و جانبازان، مهدی احمدی در بخش شکوفه‌ها از قم، مهدی کرمی در بخش بین‌الملل به تلاوتی از آیات قرآن پرداختند.
تقدیر و تشکر از خبرگزاری ایکنا یزد
محمدرضا کارگر، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی جامعه القرآن در یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: برای برگزاری جشنواره بخش خصوصی و ارگان‌های استان همکاری زیادی با ما داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی ادامه داد: همچنین خبرگزاری قرآنی ایکنا یزد در پوشش اخبار مراسم و مصاحبه‌های اختصاصی جشنواره فعالیت‌های زیادی انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.
قرائت بیانیه هیات داوران به ریاست استاد شاه میوه توسط محمدرضا کارگر رییس واحد برادران جامعه القرآن استان یزد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
افتتاح مرکز غیرحضوری واحد برادران جامعه القرآن استان یزد و رونمایی از طرح حفظ یکساله قرآن استان یزد از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.
در پایان مراسم از برترین‌های جشنواره در رشته‌های مختلف، مدیران نمونه جامعه القرآن از جمله محمدرضا کارگر رییس واحد برادران جامعه القرآن استان یزد تجلیل شد.

گزارش ایکنا از اختتامیه هجدهمین«جشنواره جامعه القرآن» در دارالعباده
گزارش ایکنا از اختتامیه هجدهمین«جشنواره جامعه القرآن» در دارالعباده
گزارش ایکنا از اختتامیه هجدهمین«جشنواره جامعه القرآن» در دارالعباده
گزارش ایکنا از اختتامیه هجدهمین«جشنواره جامعه القرآن» در دارالعباده
گزارش ایکنا از اختتامیه هجدهمین«جشنواره جامعه القرآن» در دارالعباده

captcha