درخواست نوسازی مدارس و مساجد پاکستان
کد خبر: 3520713
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

درخواست نوسازی مدارس و مساجد پاکستان

گروه بین‌الملل: اعضای حزب «جمعیت علمای اسلامی» پاکستان خواستار بازسازی و نوسازی مدارس و مساجد مناطق قبایلی فدرال این کشور شدند.

درخواست نوسازی مدارس و مساجد پاکستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «دیلی تایمز»، نمایندگانی از رهبران حزب جمعیت علمای اسلامی پاکستان روز شنبه، 16 مرداد طی بازدید از مناطق قبایلی فدرال بر بازسازی و نوسازی مدارس و مساجد این مناطق تأکید کردند.
آنها گفتند که تعدادی از مدارس و مساجد در این مناطق در عملیات اخیر علیه گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که باید بازسازی شوند.
مناطق قبایلی فدرال، منطقه‌ای نیمه‌ خودمختار در کشور پاکستان است؛ این منطقه از شرق با ایالت خیبر پختونخوا، از جنوب با بلوچستان پاکستان و از غرب و شمال با افغانستان همسایه است.
مناطق قبایلی فدرال(FATA) شامل هفت منطقه با نام‌های «کرم»، «وزیرستان شمالی»، «وزیرستان جنوبی»، «مهمند»، «خیبر»، «اورکزی»، «باجور » و ۶ منطقه مرزی در نوار مرزی در مجاورت با افغانستان است. این مناطق قبایلی وقتی که انگلیس از شبه قاره خارج شد نمی‌خواستند به پاکستان ملحق بشوند. سپس معاهده‌ای در بین آن‌ها امضاء شد که قبایل آزاد خواهند بود ولی دولت فدرال پاکستان و کمیته اصلاحات مناطق قبایلی پاکستان به‌منظور ایجاد اصلاحات سیاسی، امنیتی، اداری و دادگاه‌ها همچنین نوسازی این مناطق تلاش می‌کنند مناطق هفتگانه قبایلی در این کشور را ادغام کنند.
captcha