دینی که امام آن ضامن آهو است هرگز خشونت‌طلب و خونریز نیست
کد خبر: 3522741
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
ابتکار در روز محیط بان اعلام کرد:

دینی که امام آن ضامن آهو است هرگز خشونت‌طلب و خونریز نیست

گروه سلامت: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در مراسم تجدید میثاق محیط‌بانان با آرمان‌های امام راحل(ره) تلاش برای حفظ طبیعت و حیات وحش را اقدامی عملی برای پاسخگویی به چهره غیر واقعی و انحراف آلود نمایش داده شده از اسلام و شریعت پیامبر دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و روز محیط بان جمعی از محیط بانان کشور با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های رهبرکبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.

 معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 119 شهید محیط‌بان اظهار کرد: محیط‌بانان حامی و پشتیبان محیط زیست و صف مقدم حراست از طبیعت کشور هستند.

وی افزود: هدف از تجدید میثاق با امام خمینی(ره) تأکید بر ایستادگی در برابر آسیب‌ها و تهدیدها برای دفاع از طبیعت کشور است؛ عهد می‌بندیم هیچ تهدید و تطمیعی ما را از مسیر راستی، نیت خیر و الهی و خدمت صادقانه برای حفاظ محیط زیست و طبیعت کشور دور نخواهد کرد.

ابتکار ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های جسمی و روحی از فرصت ایجاد شده برای خدمت به مردم، بهترین بهره را گرفته تا در انجام مسئولیت خطیر شرمنده خداوند و مردم نباشیم.

وی افزود: همچنین عهد می‌بندیم در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های حکومت و دولت برای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی آسیب پذیر کشور و جهان، حفظ و اعتلای محیط زیست ایران از هیچ خدمتی فروگذاری نکنیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گسترش جنگ و ناامنی در کشورهای اسلامی گفت: عده‌ای در تلاش‌ هستند تا با نمایش چهره‌ای خشونت بار، نفرت انگیز، غیر واقعی و دروغین از اسلام و پیامبر رحمت به اهداف شخصی خود دست پیدا کنند و از این رو یکی از وظایف مهم جمهوری اسلامی نمایش چهره واقعی و رحمانی اسلام، پیامبر و ائمه در رفتار و گفتار است.

ابتکار تلاش برای حفظ طبیعت و حیات وحش را اقدامی عملی برای پاسخگویی به چهره غیر واقعی و انحراف آلود نمایش داده شده از اسلام و شریعت پیامبر دانست و اظهار کرد: دینی که طبق روایات امام آن ضامن آهو بوده هرگز نمی‌تواند دینی جنگ افروز، خشونت طلب و خون ریز باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امروزه شاخص محیط زیست یکی از مهمترین ملاک‌های سنجش کارآمدی نظام‌های سیاسی و دولت ها است افزود: کارآمدی نظام از جمله موارد بسیار مهم برای امام بود و از این رو با توجه حفظ محیط زیست، طبیعت و تنوع زیستی کشور با هدف ایجاد محیطی سالم برای زندگی آحاد جامعه، نه تنها حرکتی در مسیر دستیابی به شاخص‌های جهانی است بلکه نشان‌دهنده پایبندی جمهوری اسلامی ایران به ارزش‌های دینی و انقلابی که حضرت اما پایه گذار آن بوده است.

ابتکار یادآور شد: دفاع عملی از محیط زیست و طبیعت، جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست، جلب و افزایش مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست، اقدامات عملی برای نشان‌دهنده پایبندی به این تجدید میثاق است.

captcha