بانك و شبكه قرآنيان؛ زيرساخت توسعه تبليغات مسابقات
کد خبر: 3522996
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
در جلسه كميته تبليغات مسابقات قرآن مطرح شد؛

بانك و شبكه قرآنيان؛ زيرساخت توسعه تبليغات مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه هفتم كميته تبليغات و اطلاع‌رساني ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور صبح امروز، 25 مردادماه، در شبكه قرآن و معارف سيما برگزار و طي آن بر ضرورت ايجاد بانك قرآنيان در فضاي مجازي به عنوان الگويي براي توسعه و زيرساخت فضاي تبليغات و اطلاع‌رساني مسابقات قرآن تأكيد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفتمين جلسه كميته تبليغات و اطلاع‌رساني ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور صبح امروز، 25 مردادماه، در سالن جلسات شبكه قرآن و معارف سيما برگزار شد و اعضاي كميته درباره چند موضوع از جمله تحليل و آسيب شناسي اقدامات انجام شده در حوزه تبليغات و اطلاع‌رساني مسابقات بين‌المللي قرآن و تعميم آن فضا به ساير مسابقات بحث و بررسي انجام دادند.
محمدحسين محمدزاده، مسئول كميته و رئيس شبكه قرآن و معارف سيما در اين جلسه درباره شش حوزه كاركردي كه براي تبليغات و اطلاع‌رساني مسابقات قرآن در كميته تعريف شده بود به عنوان شاخص ارزيابي توضيحاتي را ارائه داد و در ادامه به فعاليت‌هاي انجام گرفته در حوزه رسانه ملي، خبرگزاري‌ها و مطبوعات، فضاي مجازي و تبليغات محيطي و شهري اشاره كرد.
وي افزود: براي سال آينده بايد زودتر با اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي رايزني كرد و از ظرفيت‌هاي موجود كه در جلسات كميته هم مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد، نهايت بهره را برد.
محمدزاده با تأكيد بر استفاده از ظرفيت ورود افراد جديد به مسابقات قرآن، گفت: الان با ثبت نام بيش از يك ميليون نفر در مرحله شهرستاني مسابقات، مي‌توان فضاي جديدي را تحت يك سيستم مدون و شبكه‌اي به‌وجود آورد تا ضمن ايجاد اين زيرساخت، تعداد اين افراد گسترش پيدا كند.
همچنين در اين جلسه حسن ربيعي، مسئول كارگروه تبليغات و اطلاع‌رساني ستاد اجرايي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، گزارش مبسوطي را درباره اقدامات انجام گرفته در اين حوزه ارائه كرد.
وي از پنج كارگروه اطلاع رساني، تبليغات، فضاي مجازي، سمعي و بصري و امور عمومي به عنوان چارچوب كاري كميته تبليغات و اطلاع‌‌رساني ستاد اجرايي مسابقات نام برد و شرح عملكرد هر يك از اين كارگروه‌ها را برشمرد.
ربيعي همچنين برخي نوآوري‌ها از جمله تعامل گسترده با نهادهاي مختلف و نيز استفاده بهينه از فضاهاي رسانه‌اي و در بخش ديگري نيز اشكالات موجود در عملكردها را مورد اشاره قرار داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمصطفي حسيني، دبير ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور نيز در اين جلسه ضمن ارائه توضيحاتي درباره روند اجراي برنامه‌هاي مسابقات و نقاط ضعف و قوت، بازمهندسي مسابقات و استفاده از ظرفيت‌هاي جديد در حوزه تبليغات و اطلاع‌رساني را مورد تأكيد قرار داد.
همچنين حسن خجسته، استاد علم ارتباطات و از معاونان سابق رسانه ملي نيز در اين جلسه بر ضرورت هدف‌گيري قشر خاكستري مخاطب به عنوان يك ظرفيت جديد در حوزه تبليغات و اطلاع‌رساني مسابقات قرآن كشور اشاره كرد و گفت: در حوزه قرآن بايد ستارگان خودش را توليد كرد و با اين كار همه اقشار جامعه را درگير فضاي قرآن كريم كرد.
حسين ساري، عضو كميته تبليغات و اطلاع‌رساني و مدير شبكه آموزش سيما نيز در اين جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده درباره استفاده از تمام ظرفيت‌هاي رسانه‌اي و تبليغاتي در حوزه مسابقات بين‌المللي قرآن، بر لزوم كيفي كردن اين فضاها جهت جذب حداكثري مخاطبان تأكيد كرد و در اين زمينه راه‌حل‌هايي ارائه داد.
وي با اشاره به بحث ديپلماسي قرآني، گفت: اگر براي مخاطب عام قصد توليد برنامه داريم، بايد روش ديگري را در پيش بگيريم و بخش‌هاي جنبي مثل برگزاري جشنواره‌هاي هنري و ... را به فعاليت‌هاي اصلي مسابقات بيافزاييم.
سعيد مقيسه، كه مسئوليت بازار محتوايي در حوزه «آي پي تي وي» را در رسانه ملي نيز عهده‌دار است، در اين جلسه با بيان برخي اقدامات كه قرار بود در زمان برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن رخ بدهد، گفت: در حوزه مسابقات مسئولان اجرايي بايد از همين الان مشخص باشند تا برخي فعاليت‌ها از حالا شروع شود.
وي ضمن اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در فضاي مجازي، بر ضرورت تشكيل بانك جامع قرآنيان و نيز بهره‌برداري از فضاي مجازي بعد از تشكيل شبكه‌اي از فعالان قرآني توضيحات مفصلي را ارائه كرد.
همچنين در اين جلسه محمدتقي ميرزاجاني، مسئول واحد ارتباطات شوراي عالي قرآن، حسين وجودي، معاون سازمان زيباسازي شهرداري تهران درباره اقدامات انجام گرفته در اين حوزه و نيز مصطفي آجرلو از خبرگزاري ايكنا نظرات خود را بيان كردند.
يادآور مي‌شود، محمدحسين محمدزاده، حسن خجسته، مجتبي ايزدي، سعيد مقيسه، حسن ربيعي، جواد نصيري، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمصطفي حسيني، محمدتقي ميرزاجاني، مهران رهبر‌حقيقت، مصطفي آجرلو، حسين ساري، حسين وجودي، محمدرضا خالقي و باقرزاده در هفتمين جلسه كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور حضور داشتند.
captcha