کد خبر: 3525277
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
شرفخانی:

ضرورت ایجاد نماد برای مقوله وقف

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: برای فرهنگ‌سازی و گسترش وقف باید به صورت راهبردی در روابط عمومی‌ها برنامه‌ریزی علمی وحرفه‌ای صورت بگیرد که یکی از آن‌ها ایجاد سمبل و نماد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در گردهمایی مدیران روابط عمومی‌های ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است اظهار کرد: روابط عمومی‌ها سه وظیفه اصلی دارند که شامل؛ تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط دوسویه با مخاطب می‌باشد و هرکدام از این وظایف به تنهایی کافی و موثر نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین روابط عمومی‌ها باید برنامه‌ریزی مناسبی را در راستای اعتماد‌سازی و ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به اهداف سازمان به خصوص ترویج فرهنگ وقف انجام دهند و در این مسیر حرکت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه افزود: یکی از نکات مهمی که به عنوان کلید موفقیت رهبران و مدیران نقش بسزایی دارد توانایی بازآفرینی است که به صورت دائم توسط آن ها انجام می‌شود و همیشه با علم روز و تقویت مهارت‌های خود جهت پویایی گام برمی‌دارند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ادامه داد: هدف نهایی تبلیغات ایجاد تغییر در بینش، دانش و کنش مخاطب است که با انتقال پیام و روش‌های تبلیغاتی موثر و مناسب در جامعه ایجاد و محقق می‌شود.

وی ادامه تاکید کرد: تبلیغات صرفا ترویجی و اطلاع‌رسانی برای فرهنگ‌سازی کافی نیست و باید برای دستیابی به این مهم از علم روز دنیا در حوزه تبلیغات بهره‌برد و در جهت المان‌سازی و برنامه‌ریزی و فعالیت مناسب گام برداشت.

حجت الاسلام شرفخانی به فعالیت های 6 سال گذشته روابط عمومی‌های ادارات اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: اکنون مرحله فعالیت‌های ترویجی به پایان رسیده و باید گام‌های بعدی را در راستای فرهنگ‌سازی برای توسعه سنت حسنه وقف و معرفی سازمان اوقاف به مردم برداشت..

captcha