سرانه مسجد برای هر تهرانی‌ 15 سانتی‌متر
کد خبر: 3525296
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
حجت‌الاسلام ناصحی:

سرانه مسجد برای هر تهرانی‌ 15 سانتی‌متر

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سرانه هر شهروند تهرانی از مسجد زیر 15 سانتی متر است، گفت: بر این اساس از مسئول احداث این مساجد خواسته‌ایم که به صحن شورای شهر بیایند و گزارشی را از روند ساخت 400 مسجد شهر تهران به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارائه دهند.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ با اشاره به هفته مساجد و وضعیت فعلی سرانه مساجد در پایتخت، گفت: شهر تهران باتوجه به جمعیت ۸ میلیون نفری با دو هزار مسجد کمترین تعداد مساجد را دارد و به لحاظ تقسیم تعداد مساجد بر تعداد جمعیت باید گفت پایتخت جمهوری اسلامی ایران، فقیرترین شهر کشور از نظر شمار مسجد است. براساس آمار محاسبه شده از مساحت مساجد سطح شهر تهران، سرانه مسجد هر شهروند تهرانی زیر 15 سانتی متر است و این در حالیست که سرانه استاندارد مسجد هر تهرانی باید 7متر مشتمل بر حیاط، شبستان و اتاق بسیج است.

ناصحیبا تأکید بر اینکه مساجد مرکز ترویج مبانی و اصول اعتقادی ما هستند،  ادامه داد: ما بر این اساس احساس وظیفه شرعی، اخلاقی و حقوقی کردیم که در این زمینه مصوبه داشته باشیم و شهرداری را موظف کردیم تا در زمینه احداث مساجد اقدام کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران مصمم است که 400 مسجد محله‌ای را در نقاطی از محلات که مسجد ندارد احداث کند . این کار شروع شده و در برنامه 5 ساله آن را مصوب کردیم. در ادامه این روند یکشنبه آینده هم از مسئول احداث این مساجد خواسته‌ایم که به صحن شورای شهر بیایند و گزارشی را از روند ساخت 400 مسجد شهر تهران به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارائه دهند.

وی افزود: گزارش مکتوب 400 مسجد ارسال شده و آن را مطالعه کرده‌ایم و کارشناسان از محل‌هایی که در حال احداث مسجد هستند بازدید کردهاند و تا حدودی کار پیش رفته است و امیدواریم که در دوسال پایانی برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران بتوان این مساجد را تکمیل کنیم.

ناصحی بیان کرد: از سال 93تاکنون 100باب مسجد در حال احداث، تغییر و تکمیل هستند و در طول سال‌های اخیر بیش از 100 باب در سطح شهر ساخته شده است که همه این موارد، با توسط شهرداری ساخته شده است و امیدواریم این روند به زودی کامل شود. ما نیز به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم که بتوانیم شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر رضایت از اقدامات شهرداری تهران در زمینه مساجد، گفت: از عملکرد شهرداری راضی هستیم و همان نگاهی که در حوزههای فرهنگی، عمرانی و اجتماعی به شهر وجود دارد، نگاه دینی نیز در آنها دیده می‎شود و پیشرفت‌های خوبی را هم در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

captcha