بیش از شش هزار نفر عضو بسیج هنرمندان یزد هستند
کد خبر: 3525635
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

بیش از شش هزار نفر عضو بسیج هنرمندان یزد هستند

گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد از عضویت بیش از شش هزار نفر از هنرمندان استان در این سازمان خبر داد.

 علی محمد پارسائیان، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد با اشاره به عضویت شش هزار نفر در این سازمان اظهار کرد: جذب هنرمندان برای انجام فعالیت‌های هنری از هدف مهم این سازمان است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد گفت: رویکرد ما در سازمان جذب حداکثری هنرمندان است و طی 7 الی 8 سال اخیر رشد صعودی خوبی در زمینه عضویت داشتیم و تعداد قابل توجهی از هنرمندان جذب شدند.
وی از تشکیل 10 انجمن در استان خبر داد و افزود: انجمن ادبی و هنری، شعر، فیلم، موسیقی، خوشنویسی، تئاتر، صنایع دستی، ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی و گرافیک در استان تشکیل شده و در همه انجمن‌ها سعی شده هسته اصلی از اساتید برجسته استان باشد.
پارساییان ادامه داد: اقدامات زیادی در استان انجام شده و به صورت دوسالانه جشنواره‌هایی در استان برگزار می‌شود.
وی در بخش تئاتر از برگزاری جشنواره‌هایی خبر داد و گفت: جشنواره تئاتر در شهریورماه برگزار و از شش اثر به صورت بومی تهیه شده حمایت می‌شود و جشنواره کشوری نیز در دهه فجر برگزار خواهد شد.
پارساییان افزود: در بخش هنرهای تجسمی نیز در چهار زمینه نقاشی، گرافیک، نگارگری و کاریکاتور برنامه‌هایی انجام شده و در دستور کار است و در این راستا جشنواره استانی در شهریورماه خواهیم داشت.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد گفت: در بخش ادبیات داستانی دوره‌هایی در حال تدوین است و نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج با هدف شناسایی استعدادهای درخشان در هنر نویسندگی و ارتقاء بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به موضوعات جشنواره نیز گفت: جریان تکفیری سلفی، مدافعین حرم، حادثه منا، برجام و شهدای هسته‌ای، سبک زندگی ایرانی اسلامی، بسیج، مقاومت و استکبار ستیزی از موضوعات جشنواره است و داوری جشنواره کشوری و به صورت متمرکز انجام می‌شود و آثار رسیده پس از داوری در مراسمی با حضور صاحبان اثر معرفی خواهند شد.
پارساییان افزود: در بخش عکس نیز شبکه افق راه اندازی شد همچنین جلسات نقد عکس آغاز شده و عکاسان استان استقبال خوبی داشتند و همچنین در انجمن فیلم کلاس تولید کلیپ راه‌اندازی شده و در سه دوره مقدماتی تا پیشرفته در حال برگزاری است و 80 نفر به صورت تخصصی آموزش می‌بینند.
وی ادامه داد: در بخش‌های دیگر از جمله صنایع دستی، آواها و نواها، فیلم کوتاه و.. نیز اقدامات خوبی انجام شده و در هر بخش جشنواره‌هایی برگزار و منتخبان در جشنواره کشوری شرکت می‌کنند. 
مسئول سازمان بسیج هنزمندان استان یزد برگزاری اجلاسیه‎ عکس کنگره سراسری شهدای هنرمند در استان یزد را ازدیگر اقدامات برشمرد. 
captcha