برگزاری بزرگداشت شهدای منا، سندی برای جنایتکار بودن آل سعود در این فاجعه است
کد خبر: 3526499
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

برگزاری بزرگداشت شهدای منا، سندی برای جنایتکار بودن آل سعود در این فاجعه است

گروه اجتماعی: مدیر کاروان حج شهدای منا در شاهرود گفت: برگزاری بزرگداشت برای شهدای منا، سندی برای جنایتکار بودن آل سعود در فاجعه منا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،محمد واحدی،  مدیر کاروان حج شهدای منا در شاهرود عصر دیروز 8 شهریور در نشست هم‌اندیشی و بررسی برنامه‌های بزرگداشت شهدای منا در استان در بنیاد شهید سمنان با بیان اینکه شهدای فاجعه منا برگزیده و نخبه بودند ،افزود: فاجعه منا و خاطره شهدای این واقعه نباید به دست فراموشی سپرده شود و جامعه در برابر مظلومیت این شهدا مسوولیت دارد.
وی با اشاره به فاجعه خونین حج سال 1366 و شهادت تعدادی از حجاج ایرانی اظهار کرد: اگر آن حادثه فراموش نمی‌شد و اقدامات لازم در برابر جنایتکاران حج در آن زمان انجام می‌گرفت، دیگر فاجعه‌ای مانند فاجعه منا رخ نمی داد.
این مسوول کاروان حج در شاهرود  یاداور شد: امر رهبر انقلاب بر خاکسپاری شهدای منا در گلزارهای کشور، نشان از مقام و منزلت این شهدا دارد.
هادی مونسیان ، پدر یکی از شهیدان فاجعه منا از اهالی استان سمنان، گفت: امر مقام معظم رهبری برای خاکسپاری حجاج فاجعه منا در گلزارهای شهدا در سال گذشته، باعث آرامش قلبی خانواده‌های شهدا شد و مقام و منزلتی دوباره به این شهدا بخشید و باعث جلب نظر جامعه به سمت این واقعه شد.
وی که برادر شهید و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس است، با تاکید بر اینکه شهدای منا نیز باید مانند شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: خاطره این شهدا نباید مشمول گذشت زمان شود.
وی با بیان اینکه تصمیم‌ها و مصوبه‌های مربوط به شهدای منا در بخش اجرایی کشور باید خروجی داشته باشد و عملیاتی شود، اذعان کرد: نصب نماد شهدای منا در شهرهایشان، باعث یادبود و ماندگاری خاطره این شهدا می‌شود.
هادی مونسیان پدر شیهد مجید مونسیان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تشکیل ستادهای بزرگداشت شهدای منا افزود: این توجه رهبری نشان می‌دهد که یاد و خاطره شهدای منا در جامعه باید به صورت سالانه در قالب برنامه های فرهنگی ،نهادینه شود.
شیهد مجید یونسیان به همراه پدر و مادر خود عازم حج تمتع سال گذشته بود که در فاجعه منا به مقام شهادت نائل آمد.
گفتنی است؛ در این نشست با حضور تعدادی از خانواده‌ها و مدیران کاروان‌های حج شهدای منا، مسوولان دستگاه‌های فرهنگی عضو این کمیته، با تاکید بر هماهنگی بیشتر درباره زمان و مکان برگزاری آئین استانی بزرگداشت شهدای منا، مباحثی مطرح کردند.
مجید یونسیان، علیرضا عامری، فاطمه دامغانی، کبری بیگم میرغفوری از شهرستان شاهرود و حجت الاسلام نصرت الله واحدی و علی صرف از شهرستان دامغان، 6 شهید فاجعه منا در استان سمنان هستند.
همچنین در 2 فاجعه در آئین حج سال گذشته هفت هزار مسلمان شهید شدند که از ایران اسلامی 464 نفر در فاجعه منا و 11 نفر در واقعه سقوط جرثقیل شهید شدند.
captcha