ممنوعیت حجاب در بیمارستان‌های نیجریه محکوم شد
کد خبر: 3526862
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

ممنوعیت حجاب در بیمارستان‌های نیجریه محکوم شد

گروه بین‌الملل: گروه حمايت از حقوق مسلمانان نیجریه ممنوعیت حجاب و بدرفتاری با پرستاران محجبه در بیمارستان‌های این کشور را محکوم کرد.

ممنوعیت حجاب در بیمارستان‌های نیجریه محکوم شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، گروه حمایت از حقوق مسلمانان نیجریه(MURIC) در بیانیه‌ای که دیروز، نهم شهریورماه، منتشر شد، اعلام کرد: مقامات بیمارستان بالینی نیجریه بارها بخشنامه آزادی حجاب در بیمارستان‌های نیجریه را که در این کشور قانونی است، نقض کرده‌اند.
این بخشنامه توسط شورای پرستاران و ماماهای نیجریه که یک هیئت حقوقی تاسیس شده توسط دولت است، منتشر شده است.
گروه حمایت از حقوق مسلمانان نیجریه هشدار داد در صورت ادامه تهدیدات علیه پرستاران محجبه و عدم بررسی به موقع این مسئله توسط مقامات، مسلمانان واکنش نشان خواهند داد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که پرستاران مسلمان به ویژه آنهایی که در کلینیک‌های بالینی در شهر «ابوکاتا» واقع در ایالت «اوگون» نیجریه خدمت می‌کنند، به خاطر داشتن حجاب از کار اخراج می‌شوند.
به دنبال این هشدار، مدیر بیمارستان«ابوکاتا» دلیل مخالفت خود با پرستاران محجبه را عدم آگاهی از مصوبه دولت در تاریخ 11 فوریه سال 2002 اعلام کرد، در این مصوبه پرستاران مسلمان اجازه حجاب دارند.
۶۰ درصد از جمعیت ۱۵۰ میلیونی نیجریه را مسلمانان تشکیل می‌دهند. دین اسلام، بعد از مسیحیت، دومین دین بزرگ این کشور به شمار می‌‌رود. نیجریه عضو سازمان همکاری اسلامی است.
captcha