دوره تخصصی آموزش قرائت به سبک عراقی در کربلا
کد خبر: 3527945
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

دوره تخصصی آموزش قرائت به سبک عراقی در کربلا

گروه بین‌الملل: دوره تخصصی آموزش قرائت قرآن به سبک عراقی به‌همت مؤسسه قرآن وابسته به آستان مقدس عباسی در کربلای معلی در حال برگزاری است.

دوره تخصصی آموزش قرائت به سبک عراقی در کربلا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alkafeel.net»، این دوره تخصصی به‌همت واحد تلاوت مرکز تربیت قاریان و حافظان وابسته به دارالقرآن آستان مقدس عباس(ع) و در روزهای پنجشنبه هر هفته در صحن حرم عباسی برگزار می‌شود.
در این دوره آموزشی که با عنوان «سید الماء»(سرور آب) برگزار می‌شود، 45 قرآن‌آموز حضور دارند و دروسی در زمینه احکام تلاوت و صوت و لحن به سبک عراقی تلاوت برای آن‌ها ارائه می‌شود.
«حاج علاءالدین حمود» و «سید حیدر جلوخان الموسوی»، از اساتید برجسته عراق، دروس این دوره آموزشی را تدریس می‌کنند.
سبک عراقی تلاوت قرآن، از شیوه‌های استوار  و متمايز در قرائت قرآن کریم است که حزن، اندوه و خشوع در تلاوت از ویژگی‌های بارز آن به‌شمار می‌رود، همان‌طور که امام صادق(ع) درباره تلاوت حزن‌انگیز قرآن می‌فرماید: «ان القرآن نزل بالحزن فاقرؤوه بالحزن؛ قرآن با حزن نازل شده است؛ پس آن را با حزن بخوانيد».
یادآور می‌شود، این دوره تخصصی ویژه آموزش سبک عراقی تلاوت قرآن در چارچوب برنامه‌های مرکز تربیت قاریان و حافظان آستان مقدس عباسی برای تربیت قاریانی ممتاز و بارز برای خدمت به جامعه قرآنی عراق برگزار می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سوگل
|
India
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۰:۳۳
0
0
سلام.وقتتون بخیر
اگر بخواهم سبک عراقی قرآن رو از طریق شما یادبگیرم
باید چه کاری انجام بدم
من ساکن تهران هستم
captcha