خادمان و فعالان عرصه ازدواج آذربایجان‌‌‌‌شرقی تجلیل شدند
کد خبر: 3527989
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

خادمان و فعالان عرصه ازدواج آذربایجان‌‌‌‌شرقی تجلیل شدند

گروه اجتماعی: آئین تجلیل از خادمان و فعالان عرصه ازدواج آذربایجان‌‌‌شرقی با تجلیل از چهار دستگاه اجرایی برتر در حوزه ازدواج، 12 نفر فعال در این حوزه و یک زوج با مهریه 14 سکه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهردرای تبریز، در این آئین از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دستگاه برتر در حوزه توانمندسازی زوجین، مرکز بهداشت استان به عنوان دستگاه برتر آموزشی، صداوسیمای استان به عنوان دستگاه برتر در حوزه آگاهی و اطلاع رسانی و شهرداری تبریز به عنوان دستگاه برتر در حوزه خدمت رسانی تجلیل شد.

همچنین از محدثه سادات صفوی، همسر شهید مدافع حرم حاج صادق عدالت اکبری و کبری حسین زاده سید همسر فداکار و محترم جانباز 70 درصد حاج خسرو سلیمی‌نیا تجلیل به عمل آمد.

در ادامه از فرخنده تیر سخن فعال در حوزه رادیو، علی بصیری فعال در حوزه سیما، حجت الاسلام حمید محمودی در حوزه سازمان های مردم نهاد در زمینه ازدواج، وحید رحمانی علمداری مدرس برتر، طیبه احمد فام خیر در حوزه جهیزیه، سعید محمدی کارشناس فعال در حوزه ازدواج، حسن سعیدی اصل بانک عامل فعال در اعطای وام ازدواج، اسد فلاح خبرنگار فعال در حوزه ازدواج، انور زرین قلم کانون فعال در زمینه ازدواج و دکتر مسعودی فر فرد تاثیر گذار در حوزه قضایی و دادگستری تجلیل به عمل آمد.

از محمدرضا منافی پور و زهرا نوائی سفیدی نیز در این مراسم به عنوان زوج با مهریه 14 سکه تجلیل به عمل آمد.

جمشید نظمی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در آیین تجلیل از خادمان و فعالان عرصه ازدواج گفت: هفته ازدواج برای جوانان الگوی شکل گیری یک ازدواج آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار است .

وی با اشاره به اینکه تشریفات مانع اصلی شکل گیری ازدواج های آسان در بین جوانان شده فرهنگ‌سازی در راستای شروع یک ازدواج آسان را هدف اصلی برنامه های هفته ازدواج دانست و افزود: حل مشکل ازدواج جوانان نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه‌هاست استان است که تلاش در این امر مقدس به غیر از اجر دنیوی ، اجر اخروی را هم به دنبال دارد.

نظمی در ادامه بیان کرد: مشکلات، آسیب های فرهنگی جامعه زنجیروار به هم مرتبط است و حل یکی از مشکلات در حل سایر مسایل و آسیب ها نیز تاثیرگذار خواهد بود و حل ازدواج جوانان زمینه شکل گیری خانواده های سالم و شکل گیری خانواده های سالم منجر به تربیت نسلی آرمانی و معنوی خواهد بود که پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف را به دنبال خواهد داشت .

نظمی در ادامه صحبت‌های خود به ظرفیت بالای دستگاههای اجرایی استان اشاره کردند و افزود: تعامل و همکاری بین دستگاههای دولتی در استان قابل تقدیر و در خور ستایش است و همین تعامل باعث گردید در 2 سال گذشته استان آذربایجان شرقی رتبه اول کشور رار در اجرای برنامه های ازدواج و خانواده به‌دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج، جوانمردی و گذشت را در جوان افزایش می دهد و سنت حسنه حضرت رسول اکرم (ص) عامل بسیار مهم و حیاتی در جامعه در کاهش معضلات اجتماعی است .

نظمی خاطرنشان کرد: سنگینی مهریه و تجملات ویانگرر ازدواج خواسته دین اسلام نبوده و نیست و مهریه سنگین دغدغه بزرگی برای خانواده مبدل شده است و بسیاری از خانواده ها و جوانان را زمین گیر کرده است و راه را برای جوانان برای ازدواج مسدود کرده است.

وی در این خصوص افزود: الگو سازی در خانواده و فرهنگ سازی ازدواج آسان نیاز اصلی جامعه کنونی بوده و مشکل ازدواج آسان جوانان در کنار خوشبختی ، آینده جوانان و نیازهای مسکن و شغل بایستی حل شود.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، حقوق خانواده، احترام زوجین، آگاه‌سازی وظایف زوجین در بخش‌های دینی، اخلاقی و حقوقی از دیگر مولفه های مهم در زندگی مشترک دانست

captcha