به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، مجموعه دو جلدی «تعلیم و تربیت اقتصادی؛ الگوی پیشنهادی برای جمهوری اسلامی ایران» با توجه به تأکیدات سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت کشور بر ساحت اقتصادی و حرفهای و نیز تعریف سواد اقتصادی و حرفهای بهعنوان یکی از انواع سواد لازم برای نسل حال و آینده، از آثار کمنظیر در چارچوب سواد اقتصادی بویژه در شرایط اقتصاد مقاومتی است.
این دو کتاب که مجموعاً در هفت فصل به نگارش در آمده است حاصل دهسال فعالیت مستمر نگارندگان در حوزه تعلیم و تربیت اقتصادی است که بهراستی میتوان این مجلدات را گامی اولیه در مسیر تبیین سواد و تربیت اقتصادی مورد نیاز در اقتصاد مقاومتی دانست.
جلد اول شامل شش فصل میباشد که به بررسی کلیات و گستره موضوع – تربیت اقتصادی در غرب – تربیت اقتصادی در تمدن اسلامی – ساحت تربیت اقتصادی در دانش تعلیم و تربیت – تربیت اقتصادی در منابع اصیل دینی و سرانجام تحلیل استاندارهای ملی تربیت اقتصادی در آمریکا پرداخته شده است.
در جلد دوم که شامل فصل هفتم این مجموعه میباشد به بررسی الگویی پیشنهادی برای جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است که به تعریف سواد اقتصادی و حرفهای بهعنوان یکی از انواع سواد لازم برای جامعه و توجه به اهمیت تدوین چارچوب محتوایی این نوع سواد پرداخته و سواد اقتصادی را در شکلگیری تفکر و سپس رفتارهای متناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری دانسته است.