راه ساخت و ساز انسان، دعاست/ حقوق شهدای منا در تمام مجامع بین‌المللی دنبال شود
کد خبر: 3529034
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
آیت‌الله ایمانی:

راه ساخت و ساز انسان، دعاست/ حقوق شهدای منا در تمام مجامع بین‌المللی دنبال شود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه راه ساخت و ساز انسان دعاست، گفت: دعا انسان را تربیت می‌کند و به همین جهت قرآن می‌فرماید هویت شما دعاست؛ لذا تمام هویت ما در رابطه با اوست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 19 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرا رسیدن روز عرفه، روز دعا و نیایش اشاره كرد و گفت: عرفه برای دعا گذاشته شده و با اینکه روزه مستحب است اما اگر کسی از خواندن دعا به خاطر روزه خسته می‌شود، روایت داریم که روزه را ترک کند و دعا بخواند و این اهمیت دعا را می‌رساند که اینقدر دعا و نیایش تأثیر دارد.
وی با تأكید بر اینكه راه ساخت و ساز انسان دعاست، گفت: دعا انسان را تربیت می‌کند، می‌سازد و پرورش می‌دهد و به همین جهت قرآن می‌فرماید هویت شما دعاست و اگر دعا نباشد چیزی نیستید لذا تمام هویت ما در رابطه با اوست و اگر این هویت و رابطه قطع شود، هویتی برای انسان نیست.
آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینكه طبق روایات اسلامی دعا، مغز جان و عبادت است، به مردم توصیه كرد تا از دعا اعم از دعای امام حسین(ع)، دعای امیرالمؤمنین(ع)، دعای كمیل، دعاهای صحیفه سجادیه و غیره در روز عرفه، شب جمعه غافل نشوند.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینكه روز عید قربان امسال مصادف با نخستین سالگرد شهادت غمبار حجاج بیت‌الله‌الحرام است، گفت: یکسال از شهادت بیش از هفت هزار حاجی در حال احرام در مسیر انجام عبادت خدا و اطاعت از پروردگار عالم به خاطر تعمد و یا عدم رسیدگی آل سعود به شهادت رسیدند.
وی با تصریح اینكه در قضیه منا عمد در كار بوده است، گفت: جنایات آل سعود در اسلام آنقدر عمیق و گسترده شده است که دیگر جای هیچ‌گونه درنگ نگذاشته است. یمن، سوریه، عراق، بحرین و حتی منافقین ورشکسته که یک جنازه سیاسی از آن‌ها باقی مانده است،  در فرانسه با عربستان ملاقات می‌كنند و بعد وعده بمب‌گذاری به وسیله آن‌ها در ایران می‌دهد و توطئه‌های شوم خودش را که بحمد الهی تا امروز هر چه بوده خنثی شده و با  حضور نیروهای هوشیار جمهوری اسلامی ایران آن توطئه‌ها نقش بر آب شده در داخل مملکت شروع کرده است .

دیگر امیدی به اصلاح آل سعود نیست

آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه امروز دیگر امیدی به اصلاح آل سعود نیست که متأسفانه برخی افراد می‌گویند خوب است ما به سراغ آل سعود برویم و دست محبت به سوی آن‌ها دراز کنیم و آن‌ها به سوی ما می‌آیند، افزود: این‌ها کارگزاران آمریکا و اسرائیل هستند، و رژیم کودک کشند و چقدر ما باید از كنار این مسائل با سادگی بگذریم.
وی اظهار كرد: حکومتی که هفت هزار حاجی عرب، سنی، شیعه و همه مذاهب اسلامی را زیر آفتاب داغ عربستان می‌میرند و یک ظرف آب به آن‌ها نمی‌رسانند و سه ساعت از این ماجرا می‌گذرد و بعد هم طلبکار می‌شود و یک عذرخواهی از یک کشور مسلمان انجام نمی‌دهد و بعد جمهوری اسلامی ایران دست به سوی این‌ها دراز کند؟! آن هم انسان‌هایی که تمام وجودشان خون گرفته و جز آدم‌کشی و جنایت چیزی دیگری حالیشان نمی‌شود .
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس خواستار حركت بزرگان دنیای اسلام در این زمینه شد و گفت:  امروز باید تمام بزرگان دنیای اسلامی به پا خیزند و تکلیف حرمین شریفین و حج را معین کنند و همچنین باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود. متأسفانه از سال گذشته گفته شد و این کار تا به امروز اینكه نجام نشد.

حقوق شهدای منا در تمام مجامع بین‌المللی دنبال شود

وی با تأكید برحقوق شهدای ما باید پیگیری شود و باید در تمام مجامع بین‌المللی از حقوق شهدایمان دفاع کنیم، گفت: دنیا باید به فکر خانه خدا و مراسم حج بیفتد؛ قرآن مجید هم به عنوان شجره خبیثه از این‌ها یاد کرده است هم به عنوان شجره ملعونه .

لزوم هوشیاری نمایندگان مجلس شورای در مقابل قرارداد مشترك مالی بانك‌ها

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نكاتی درباره مسائل روز كشور خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: مردم و نمایندگان مجلس بیدار باشند، این قراردادی که اكنون به نام اقدام مشترک مالی که در روزنامه‌ها مطرح است ظاهر و پوشش خوبی هم دارد اما اصراری که آمریکا و دول غربی دارند به خاطر چیست؟ اكنون نشانه‌های آن آشکار شده است، آنچه در برجام بنا بود برداشته شود.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه ما داریم تحریم داخلی توسط بانک‌ها می‌شویم یعنی بانک‌های داخلی ما مراکز امنیتی و دفاعی خودمان را تحریم می‌کنند، گفت: مجلس هوشیار باشد و این چنین نیست که وضعیت قرارداد گلستان و ترکمنچای هم آن روز مثل امروز آشکار بود، چنانچه امروز هم بگو مگو هست اما مجلس وظیفه دارد با دقت این مسائل را بررسی كرده و تمام نكات ریز و درشت این قرارداد را مورد ارزیابی قرار دهد و اگر واقعاً به ضرر مملکت است، اجازه ندهند.
وی با اشاره به اینكه آمریكا سه هدف را در این قرارداد دنبال می‌كند، قطع ارتباط مالی با خط مقاومت، شناسایی راه‌هایی كه در گذشته تحریم‌ها را دور زده که اگر در آینده تحریم بود و خواست دور بزند، جلوش را بگیرند و شناسایی و مشخص شدن هویت بازرگانان ایرانی و شرکای خارجی آنان که درکالاهای استراتژیک در این مدت یار و مددکار نظام بودند  را از جمله این اهداف برشمرد.
آیت‌‌الله ایمانی اظهار كرد: اكنون نقل می‌كنند كه برخی از بانك‌هایی كه این قرارداد را امضا كردند، به برخی از نهادهای امنیتی و دفاعی نامه داده‌اند كه نمی‌توانیم با شما معامله كنیم، یعنی تحریم از سوی بعضی از بانک‌های داخلی نسبت به نهادهای امنیتی و دفاعی شروع شده است، این است كه می‌گوییم مجلس سر پیچ خطرناکی قرار گرفته است و نسل آینده درباره کار امروز مجلس به قضاوت خواهد نشست و امیدوارم که مجلس شورای اسلامی وظیفه خودش را به نحو شایسته انجام بدهد.

اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله طالقانی

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینكه این روز مصادف با سالروز ارتحال ملكوتی مرحوم آیت‌الله طالقانی، نخستین امام جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: این عالم مبارز بارها به زندان تبعید گرفتار شد، چندین بار زندان افتاد اما هیچ‌گاه از راه خود دست برنداشت و همواره در سال‌های مبارزه کنار امام بود.
وی افزود: این عالم بزرگوار با اینکه تمام عمرش در حال مبارزه بود با استعمار و استبداد ولی از هدایت و تنویر افکار عمومی مخصوصاً در مقابل انحراف مارکسیست‌ها و شبهات التقاطیون غافل نبود. جوانان را در قالب تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه هدایت می‌کرد و تا آن‌جا که امکان داشت برای هدایت آنان سرمایه‌گذاری کرد به طوری که بعضی از منافقین باورشان آمده بود که مرحوم آیت‌الله طالقانی با آنان است و بعد که این مرد بزرگوار احساس کرد آنان از راه غلط خودشان بر نمی‌گردند بیزاری خود را از آنان اعلام كرد.
آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: مرحوم آیت‌الله طالقانی اولین نماز جمعه را در پنجم مردادماه در دانشگاه تهران و آخرین آن را در ایام هفده شهریور کنار مزار شهدای هفده شهریور در بهشت زهرا برگزار کرد.
captcha